دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با انتقاد از بی‌توجهی به سامانه شناسایی اموال محکوم علیهم گفت که دستگاه‌های دولتی به این تکلیف قانونی عمل نمی‌کنند و بانک‌ها نیز تاکنون وظایف خود در این زمینه را انجام نداده‌اند.

نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و رؤسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سراسر کشور، پیش از ظهر دوشنبه (26 آبان) در ساختمان وزارت کشور برگزار شد. در بخشی از این جلسه، سعید نمکی وزیر بهداشت و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، جزئیاتی از طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی را که قرار است از ابتدای آذر اجرا شود، توضیح دادند.

توضیحات رضا حسینی درباره اعتصاب غذایش / اظهارات سخنگوی قوه قضاییه درباره بازگشت دولت آمریکا به برجام / نظر سنجی درباره چگونگی برخورد با متمردین از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا / دورنمای رابطه ایران و آمریکا پس از ترامپ از زبان میرسلیم و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

درپی درگذشت ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، علی اکبر ولایتی در پیامی، این ضایعه را به ملت و دولت بزرگ سوریه تسلیت گفت.

وزارت دادگستری به منظور تعیین مجازات متناسب برای پدر و اجداد پدری مرتکب قتل فرزند، لایحه اصلاح ماده (612) قانون مجازات اسلامی را به هیات دولت ارائه کرده است.

مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس موضوع ایجاد تحرک در دولت برای تولید واکسن کرونا را پیگیری می‌کند.

وزارت راه و شهرسازی متن پیشنهادی مربوط به انعقاد قرارداد مشارکت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با شرکت سرمایه گذار منتخب (شرکت مهندسی و توسعه نفت و گاز محمدیان) در پروژه اصلاح استریپ ها و بهسازی سطوح پروازی شمالی فرودگاه امام خمینی (ره) را به هیات دولت ارائه کرده است.

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل درگذشت معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه را تسلیت گفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از موافقت سازمان امور استخدامی با تعویق مجدد آزمون استخدامی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی در حاشیه رونمایی از یادمان شهدای روحانی عقیدتی سیاسی گفت: روحانیت نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی برای اقشار مختلف جامعه دارد.

جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، دوشنبه 26 آبان ماه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، فرمانداران و بخشداران سراسر کشور در ساختمان وزارت کشور برگزار شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخواست اصلاح آیین نامه اجرایی قانون بودجه سال 1399 کل کشور در خصوص شناسایی و فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد قوه مجریه و مستثنی شدن فروش اموال مازاد نیروهای مسلح از شمول آن را به هیات دولت ارائه کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در گفت و گویی به تاثیر منفی تحریم های آمریکا بر روابط تجاری کشورهای اروپایی با ایران اشاره کرده و بر اتخاذ سیاستی مستقل از سیاست های آمریکا در این زمینه تاکید کرد.

نماینده بوشهر گفت: وقتی مسئولین به مردم وعده ای می دهند باید با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات برای عملی شدن وعده ها تلاش کنند، برای مردم پذیرفتنی نیست وعده افتتاح بیمارستان چند نوبت به تاخیر بیافتد.

سرپرست مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری گفت: این مجتمع طلیعه‌ای برای رسیدگی به دعاوی تجاری در کشور است که ضامن سه مولفه سرعت، دقت و امنیت مبادلات اقتصادی و تجاری در کشور خواهد بود.

رییس حوزه ریاست دادگستری تهران، از افتتاح "مجتمع قضایی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری" در جهت ارتقا محیط کسب و کار در کشور خبر داد.