دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به عضویت این سازمان در قرارگاه عملیاتی کرونا اظهار کرد: آماده مشارکت در بخش های مختلف تدبیر اخیری که ریاست محترم جمهوری انجام دادند، هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از محکومیت 870 میلیون ریالی قاچاقچی سیگار و تنباکو در قزوین خبر داد.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این شعار انتخاباتی جو بایدن مبنی بر اینکه در صورت پیروزی در انتخابات به برجام باز می گردد، تاکید کرد: در کنار اینکه آمریکا اعلام می کند به برجام باز می گردد باید به چارچوب آن مقید باشد و به مفاد آن نیز التزام عملی داشته باشد.

چهاردهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

جلسه ویدئو کنفرانس گزارش مرحله اول عملکرد تفاهنامه مشترک کمیته امداد امام خمینی (ره) با سازمان بسیج مستضعفین در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی محرومین در 6 استان به صورت پایلوت با حضور مهندس بختیاری و سردار سلیمانی برگزار شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: مرزهای جغرافیایی ایران و مرزهای منطقه هیچ تغییری نکرده است و در آینده نیز تغییری رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نظر سنجی پیشنهاد کرد متمردین از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا به مدتی کار خدماتی در بخش بیماران کرونایی محکوم شوند.

سفیر کشورمان در یمن با رئیس مجلس شورای این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

سرکنسول کشورمان در سلیمانیه عراق، در خصوص روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان در دوره کرونا گفت: با تدبیر و توافق مقامات دو طرف، تبادلات تجاری در دوره کرونا با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در مرزها ادامه یافت.

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «باید با اعمال سیاست‌هایی ورود و خروج به شهرها را مدیریت کرد»، گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران و برخی از استان‌های کشور به معنای مسافرت نیست بلکه مردم باید در خانه مانده تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

در ملاقات کاظم جلالی سفیر کشورمان با «نیکولای نوزدریف» مدیر کل دپارتمان سوم آسیای وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، همکاری های دوجانبه ایران با روسیه و همچنین همکاری‌های مسکو با برخی کشورهای آسیایی مورد تبادل نظر قرار گرفت.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس با تأکید بر ضرورت مثبت شدن تراز عملیاتی بودجه، گفت: تلاش مجلس بر این است تا تراز عملیاتی بودجه را از حالت منفی درآورده و رویکرد تحولی در آن ایجاد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر دادگستری درباره عدم شفافیت شرایط صدور پروانه وکالت از سوی کانون وکلا خبر داد.

امروزه دیپلماسی اقتصادی به عنوان یک ابزار کارآمد، نوین و قدرتمند دولت‌ها برای کنش در فضای بین‌المللی و دستیابی به موقعیت بهتر در اقتصاد جهانی به شمار می‌رود. دیپلماسی اقتصادی در کنار دسترسی به ابزارهای خارجی برای کسب و کارهای ملی، به دنبال جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی و اثرگذاری بر روی قوانین بین‌المللی در راستای پیشبرد منافع ملی است.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: جغرافیای کرانه ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی که با اعلام اعتصاب غذای خود در اعتراض به عدم حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه‌اش خبرساز شده بود به سوالاتی درباره اعتصاب غذای خود پاسخ داد و گفت که در صورت بی‌توجهی مجدد به خواسته‌های مردم در فاز بعدی اعتصاب آب را نیز به اعتصاب غذایش اضافه می‌کند.