دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده شهربابک که روز گذشته در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی در اعتراض به مشکلات موجود و بی تفاوتی برخی مسئولان اعلام اعتصاب غذا کرده بود، امروز (دوشنبه) وارد دومین روز از این اعتصاب شد.

رئیس پلیس بین الملل ناجا در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان اینترپل مراتب اعتراض نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را از عدم همکاری پلیس کانادا در پیگیری پرونده های اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور ابلاغ کرد.

مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به بررسی فرصت ها و تهدیدهای کرونا برای کسب وکارهای ایرانی پرداخت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی خطاب به مهندس عرنوس رئیس شورای وزیران جمهوری عربی سوریه درگذشت ولید المعلم وزیر امور خارجه فقید این کشور را تسلیت گفت.

معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: قطعنامه‌ای که قرار است در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شود، وجاهت حقوقی نداشته و مبتنی بر واقعیت‌های حقوق بشری ایران نیست.

مهدی صفاری نیا، مدیر بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) درگذشت حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای، نماینده رهبر معظم انقلاب در امور دانشجویان اروپا و آمریکا و عضو جامعه خادم المصطفی (ص) را در پی ابتلا به کرونا تسلیت گفت.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای به ابطال یک مصوبه شورای عالی اداری درباره نحوه انتصاب مدیران صادر کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از رشد 27 درصدی وصولی این سازمان در هفت ماهه نخست سال 99 خبر داد و گفت: در این بازه زمانی 5 هزار میلیارد ریال از جریمه‌ها وصول شده است.

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان امروز با موضوع بررسی علل افزایش قیمت مسکن و با هدف بررسی راهکارهای کنترل قیمت مسکن امروز در دادگستری کل استان تشکیل شد.

شبکه بلومبرگ گزارش داد که با توجه به تمایل سرمایه گذاران خارجی به سرمایه گذاری در ایران با احتمال لغو تحریم های آمریکا، کنفرانسی بین المللی با هدف جذب این سرمایه گذاران برگزار خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان از ترخیص و بارگیری محموله 6 هزار و پانصد تنی برنج در بندر شهید رجایی بندرعباس با اقدام به موقع دستگاه قضایی خبر داد.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حاکمیت باید با باز کردن باب دیپلماسی به شکل موثر و سازنده، وارد فرایندهای تنش‌زدایی بین المللی و منطقه‌ای بشود تا آثار آن در ارتقاءحاکمیت و هم ارتقاء رضایت‌مندی مردم خود را نشان دهد.

اعضای مجلس شورای دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه آغاز به کار سفیر ایران در یمن به محاصره دیپلماتیک علیه این کشور پایان داد، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کردند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه پالس‌های غلط به آمریکا، پیام ملت ایران نیست، گفت: پیام ملت ایران پیام ضعف نیست، پیام مجاهدت در راه هدف است و ملت ایران با مجاهدت، ایستادگی و مقاومت دشمن را مایوس خواهد کرد.

همزمان با 26 آبان ماه سالروز آزادسازی و شکست حصر سوسنگرد، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و در آن، آزادسازی سوسنگرد را تحقق وعده الهی در اتحاد، یکدلی و پیروزی رزمندگان اسلام دانست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به برخی مشکلات مدیریتی در کشور از دولت خواست که به جای واردات گوشت خارجی از دامدار داخلی به صورت تضمینی گوشت خریداری کند.