دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس مسائل شبه قاره اظهار کرد: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بدون این که آمریکا به تعهداتش در ارتباط با این کشور عمل کند، غیرمسئولانه است و تبعاتی برای افغانستان، کشورهای همسایه افغانستان و منطقه به همراه خواهد داشت.

یک عضو کمیسیون فرهنکی مجلس با تاکید بر اینکه «آمدن و رفتن رؤسای جمهوری ایالات متحده آمریکا در سیاست های سلطه گرایانه آنها تاثیری ندارد»، گفت: متاسفانه ذوق زدگی های توهم آمیز برخی ها نسبت به پیروزی بایدن تعجب آور است.

خیلی‌ها معتقدند که ایرانی‌ها سیاسی‌ترین مردم جهان هستند. در واقع اینجا همه چیز سیاسی می‌شود، حتی کرونا!

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به تشکیل «ستاد هماهنگی انتخابات1400» گفت: تا زمانی که قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور ابلاغ نشود، قانون فعلی مبنای فعالیت ستاد انتخابات خواهد بود.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: با توجه به بخشنامه چگونگی رسیدگی به دادخواستهای مطالبه مهریه که توسط قوه قضاییه تصریح و ابلاغ شده، بهتر است در زمینه قوانین طلاق زوجه نیز مضامین جدیدی تعیین و ابلاغ شود.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکا باید خسارت‌های مادی و معنوی وارده بر ایران را جبران کند گفت: آمریکا باید نشان دهد دست از رویه استکباری و ضد بشری خود برداشته است وگرنه باید منتظر عواقب بسیار هولناکی باشد.

یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: همه دستورهای اجرایی که ترامپ امضا و اعمال کرده است، ابتدا باید برداشته شود تا زمینه بازگشت به برجام با حضور آمریکا در جلسات 1+5 فراهم شود.

صبح پنجشنبه 22 آبان 99 یکی از دستگاه‌های امنیتی خبری در اختیار رسانه‌ها گذاشت تا آن را در خروجی خود قرار دهند؛ در این خبر آمده بود که یک تروریست شناسایی و دستگیر شده است؛ او عامل اصلی حمله تروریستی خونین 31 شهریور 97 اهواز بود که طی آن چند عنصر مسلح، حاضران مراسم رژه نیروهای مسلح را به رگبار بستند و منجر به کشته و زخمی شدن حدود یکصد نفر شدند.

ارتش ایران که در دوره قاجاریه به صورت اجاره از ایلات و عشایر یا متشکل از نیروهای نظامی اجاره ای روس و انگلیس بود، به دست سیاستمداران و نظامی های بریتانیا افتاد و با وجود یکپارچه و متحد شدن نیروهای چند پاره اش و در اختیار داشتن جنگ افزارهای مدرن عصر رضاخانی با محض ورود نیروهای متفقین و اشغال ایران در جنگ جهانی دوم، در کسری از ساعت سقوط کرد و ایران و ایرانیان را تسلیم دول اجنبی کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمادگی داریم که همانند کشورهای پیشرفته کار ساخت بالگرد مشترک میان ایران و عراق را آغاز کنیم.

در دیدار سرلشکر احمد جاسم المعارج و دریادار علیرضا تنگسیری بر آمادگی برای تبادل تجارب و همکاری‌های نظامی نیروهای دریایی سپاه و عراق تاکید شد.

رئیس قوه قضاییه تعامل همه ارکان حاکمیت را در رفع مشکلات مردم و افزایش اقتدار ملی و پیشرفت کشور مؤثر دانست و گفت: ایران قوی در پرتو همکاری و همدلی دولت، مجلس و قوه قضاییه شکل می گیرد.

هشتمین اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم در صورت بهبود شرایط تهران از نظر شیوع ویروس کرونا، اوایل دی‌ماه برگزار می‌شود.

در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سیاست های جدید دولت برای پیشگیری و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در این هفته تحریم‌هایی را علیه ایران وضع خواهد کرد.

اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده در اولین جلسه این کمیسیون انتخاب شدند.