دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش در این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیته مشترکی از دولت و مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان تشکیل شد.

قائم مقام شورای نگهبان طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های عمومی و عدم تأمین منابع مالی طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی، مصوبه مغایر اصل 75 قانون اساسی شناخته شد.

روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کشور در اطلاعیه ای، به طرح رسانه ای برخی ابهامات و مطالب مغایر با استمرار وحدت و انسجام در کشور در خصوص روند انتصاب استاندار جدید استان کرمان، منسوب به بعضی از نمایندگان مردم شریف این استان واکنش نشان داد و توضیحاتی را برای آگاهی افکار عمومی و علی الخصوص استحضار مردم شریف استان کرمان ارائه کرد.

سرلشکر صفوی دستیار و مشارو عالی فرماندهی معظم کل قوا و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی پیامی در گذشت حجالاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی را تسلیت گفت.

عضو شورای نگهبان گفت: مخالفت دولت یا ایرادات مصوبه طرح یارانه معیشتی منجر به لغو مصوبه نخواهد شد.

اعتصاب نماینده شهربابک در مجلس / اظهارات قالیباف درباره گرانی ها در کشور / ابتلای یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به کرونا / پاسخ قاطع نماینده ایران به طرف عربستانی در نشست گروه 77 و چین / هدف بودجه 1400 قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

پس از انتشار ویدیویی از تراکم جمعیت در یکی از فروشگاه‌های شهرک غرب تهران که منجر به پلمب این واحد صنفی شد، حالا رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از معرفی متصدی این واحد صنفی به دادسرا خبر داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: قطعا باید این بیماری را هم به عنوان یک شگفتی ساز برای انتخابات 1400 هم ببینیم و همه تمهیدات لازم و تجاربی که در همه پرسی روسیه، پارلمان کره جنوبی و انتخابات امریکا انجام شد، ببینیم که کدام را می توانیم اجرا کنیم.

نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد که از دست دادن روزانه 400 نفر از هموطنان خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته و قرنطینه کامل باید هرچه سریع تر تصویب شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئولین باید در مدیریت بحران کرونا ضمن پرهیز از تناقض در گفتارها و اقدام ها، نسبت به دوگانگی برخورد با تجمعات نیز توجه داشته باشند.

با دستور قضایی، 12 مرکز دپو و تفکیک زباله و ضایعات با هماهنگی اداره محیط زیست شهرستان ری و نیروی انتظامی جمع آوری و پاکسازی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بهترین سیاست پرش از روی دیوار امریکاست. برای پرش باید اقتصاد را قوی کنیم.

یک عضو شورای نگهبان گفت: ما در شورای نگهبان در تعاملات و جلسات کارشناسی از هیچ کمکی برای حل مشکلات مردم بالاخص مشکلات معیشتی آنها و به نتیجه رسیدن طرح‌ها و لوایحی دریغ نکرده و نخواهیم کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش در یازدهمین برنامه گفتگوی هفته و با حضور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مجلس به نقش آموزش‌وپرورش در برنامه توسعه هفتم توجه بیشتری داشته باشد.

اظهارات قالیباف درباره انتخابات آمریکا / قرائت گزارش کمیسیون اصل نود درباره نحوه توزیع نهاده‌های دامی / اصلاح طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44/ اعلام وصول چهار سوال از وزرای دولت و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) بیست و پنجم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

یک شبکه کانادایی در بخشی از یک تحلیل به تاثیر سیاست های احتمالی دولت جو بایدن درباره توافق هسته‌ای بر روابط واشنگتن با عربستان‌سعودی و قیمت نفت در بازار جهانی پرداخت.