سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وبینار «تفسیر عرفانی، قرائت پیام‌های حکمت‌آمیز الوهیت در سنت دینداری» به همت رایزنی فرهنگی ایران در اندونزی برگزار و تفسیر قرآن در اندیشه امام خمینی (ره)، بررسی شد.

سومین جلسه نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران صبح امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

شبکه الجزیره انگلیسی در تحلیلی با توجه به سیاست‌هایی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در برابر ایران در پیش گرفته بود، به چالش‌های احتمالی مسیر جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا برای تغییر رویکرد این کشور نسبت به ایران پرداخت.

در نشستی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس مرکز سیمای استان‌ها، تفاهم نامه همکاری برای تولید سریال «مردان نادر» درباره دلاورمردان نیروی دریایی امضا شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تخصیص غیرقانونی 120 میلیارد تومانی به دانشگاه شهید بهشتی جهت تأسیس دانشکده فناوری‌های نوین این دانشگاه خبر داد.

احتمال ارائه طرح دو فوریتی برای تعطیلی تهران و کلان شهرها / نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه / اظهارات مشاور پیشین بایدن درباره بازگشت به برجام / دومین پیام ظریف به همسایگان ایران بعد از شکست ترامپ / تعلیق حساب توییتر محسن رضایی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

اولین جلسه هیات عمومی دیوان محاسبات برای بررسی تبصره ها، بندها و جزء های ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور برگزار شد.

وزیر مشاور امارات در امور خارجه، ایران و ترکیه را به دخالت در امور کشورهای دیگر متهم کرد و در عین حال گفت که ابوظبی همواره به دنبال تقویت گفت وگوی سازنده با همگان بوده است.

امیر نعمتی گفت: امروز با هم‌افزایی و روحیه جهادی در تمامی بخش‌های نزاجا گام‌های بسیار بلندی را در حوزه‌های مختلف رزمی و توان دفاعی کسب کرده‌ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه ثارالله استان کادر درمانی خود و هر چه آن را که دارد، در اختیار حوزه سلامت قرار خواهد داد و ما در کنار مردم خواهیم ماند و همانگونه که در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی، کمک‌ها مومنانه، آب آشامیدنی جنوب استان و... پای کار بوده ایم هم اکنون نیز حوزه سلامت مردم در اولویت اول ما قرار دارد و کنار مردم خواهیم ماند.

هایمو ماس وزیر امور خارجه آلمان پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را فرصتی جدید برای تعامل بیشتر اروپا و آمریکا در قبال برجام دانست.

تاثیر انتخابات آمریکا بر بازارهای مالی ایران همچنان ادامه دارد و سقوط قیمت ارز، بسیاری از بازارها را تحت‌الشعاع قرار داده است. آنچه این روزها شاهدیم، واکنش آنی بازارهای مالی ایران به انتخابات آمریکاست؛ انتخاباتی که کیلومترها آنطرف‌تر برگزار شده اما از همین ابتدا، بر زندگی ایرانیان تاثیر گذاشته است و باید ببینیم این تاثیر، صرفا یک هیجان زودگذر بوده یا ممکن است کمی ثبات را برای اقتصاد...

نماینده اهواز با اشاره به مطرح شدن موضوع تعطیلی کلان‌شهرها، گفت: کنترل شیوع بیماری و محدود کردن تجمعات مردم امری ضروری است اما اینکه تعطیلی در این زمینه تاثیرگذار است یا خیر، تردید وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت والده محمد صالح جوکار را تسلیت گفت.

وزارت راه و شهرسازی با هدف تسریع در اجرایی شدن قانون ساماندهی و حمایت از تولید عرضه و مسکن، شناسایی اراضی مازاد دستگاه ها و معرفی آن ها به این وزارت، پیشنهاد عضویت ادارات کل راه و شهرسازی در کارگروه استانی شناسایی اموال غیرمنقول مازاد دستگاه‌های اجرایی را به هیات دولت ارائه کرده است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که صهیونیست ها و منافقین و دشمنان منافع و امنیت ملی ایران تلاش می کنند تنش بین ایران و آمریکا را بیشتر کنند، مواظب این تله و حقه کثیف صهیونیست ها و منافقین و دشمنان باشیم.