سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

وزیر خارجه کشورمان گفت: دغدغه‌ای که علامه اقبال برای وحدت مسلمانان داشت، نگرانی امروز جهان اسلام است.

رییس مجلس شورای اسلامی از پیگیری تخصیص کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی به موضوع مقابله با کرونا خبر داد.

حساب توییتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بار چندم تعلیق شد.

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: فراموش نکنیم که شیوه‌های غرب شاید متفاوت شود، اما رویکرد غربی‌ها کاملا یکی است و انتخاب بایدن هم رویکرد آمریکا در قبال ایران را تغییر نمی‌دهد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت که انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا فرصت بازگشت به برجام را احیا می‌کند.

رابطه رسانه‌ها با دونالد ترامپ در دوره چهار ساله رئیس‌جمهوری‌اش همیشه چالش‌آفرین بود. از استفاده مکرر ترامپ از توئیتر به عنوان تریبون رسمی خود برای اعلام مهمترین موضع‌های سیاسی و متهم کردن برخی از رسانه‌های رسمی به دروغ‌گویی گرفته تا شمردن دروغ‌های روزانه ترامپ توسط رسانه‌ها باعث شد که رابطه ترامپ با رسانه‌ها نامطلوب باشد؛ موضوعی که برخی باور دارند به نفع ترامپ و برخی هم معتقدند که...

یک مشاور ارشد پیشین جو بایدن گفت که او تصمیم دارد در ماه های اولیه ریاست جمهوری اش به توافق هسته ای بازگردد. او گفت البته بایدن به دنبال تغییراتی در برجام خواهد بود.

جلسه مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان با حضور اعضای حقوقدان شورای نگهبان و کارشناسان پژوهشکده برگزار شد.

سفارت ایتالیا در تهران اطلاعیه ای درخصوص تمدید پذیرش درخواست روادید دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های ایتالیا صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخلاف عقلانیت در حکمرانی است که برنامه ملی خود را در گرو آمد و رفت افراد در خارج از کشور بگذاریم.

جلسه اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور با شهرداران کلانشهرهای کشور، دوشنبه 19 آبان ماه در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

دوازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به سفر خود به چابهار به همراه نیکزاد نایب‌رئیس مجلس گفت که پیگیر مصوبات این سفر خواهد بود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تعطیلی تهران گفت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای پایش افراد مشکوک به کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده اند. می توان با استفاده از الگوی بسیح مردمی با کرونا مقابله کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در رابطه با سیاست های ارزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عده‌ای مخالفت هایی دارند ولی باید از رزم حسینی حمایت کرد زیرا کمک او و برخی افراد دیگر در دولت، در این زمینه کمی راهگشا بوده است

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل به ناشی بودن ترامپ در سیاست و کارکشته بودن بایدن در این عرصه اشاره کرد و گفت: بایدن یک سیاستمدار بسیار پخته است و به نظر من دولت او، دولت تماما دموکرات خواهد بود و مطمئنا توافق با چنین فردی بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر است.