سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا تاکید کرد: عدم قرنطینه تهران منجر به فوت چندین هزاران نفر از هموطنان خواهد شد.

رئیس‌جمهور شدن جو بایدن این سؤال را در اذهان پیش می‌آورد که سیاست‌های آمریکا در قبال ایران چه تغییری می‌کند و روابط این دو کشور را به کدام سمت سوق می‌دهد؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هدف هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه مشترک است و صرفا در انتخاب راهبرد با یکدیکر متفاوت هستند، تاکید کرد: خصومت آمریکایی ها با جمهوری اسلامی ایران با ترامپ شروع نشده که با بایدن تمام شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان تاکید کرد: ایران در عین پایبندی کامل به مقررات قابل اعمال حقوق بین الملل، از هیچ اقدام قانونی و مشروع برای حصول اطمینان از اینکه مباشرین، معاونین و آمرین ترور شهید قاسم سلیمانی در پیشگاه عدالت حاضر شده و به سزای قانونی عمل خود برسند، کوتاهی نخواهد کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس با استناد به تصویب یک فوریت طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: طبق این طرح اگر بنا بر مذاکره یا توافقی با آمریکا و اروپا باشد، طرف حساب‌های ما قبل از هر چیز باید به تعهدات برجامی خود بازگردند.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گام نخست در ورود به بحث برجام و بازگشت آمریکا به این توافق را "باز شدن بستر گفت‌وگو میان طرف‌های برجام به اضافه آمریکا" دانست.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حداقل انتظار ملت ایران، بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات این کشور است.

یک حقوقدان با اشاره به ایجاد قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش گفت: اساسا باید ببینیم چرا آمار جرایم و تعداد افرادی که اراذل و اوباش خوانده می‌شوند روز به روز زیاد می‌شود و این مسئله‌ای است که خود دولت نیز می‌داند که زمان مشکلات اقتصادی و تنگ دستی آمار جرم بالا خواهد رفت.

یک کارشناس رسانه چهار سال ریاست جمهوری ترامپ را به رینگی برای نبرد با حریفان مختلف تشبیه کرد که یکی از این نبردهای تن به تن، در جدال با رسانه‌ها اتفاق افتاد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه از رفتن ترامپ خوشحال هستند در عین حال گفت که نباید دلخوش به روی کار آمدن دموکرات ها بود و باید به توانمندی داخلی خود متکی باشیم.

نماینده ایران در جلسه بررسی وضعیت جهانی حقوق بشر خطاب به آمریکا گفت: قاتلان شهید سلیمانی را محاکمه کنید و به نقض فاحش حقوق انسان ها توسط آمریکا پایان دهید.

نمایندگی کشورمان نزد دفتر سازمان ملل در رشته توییتی توصیه‌هایی را به ایالات متحده به منظور ایجاد تغییر در سیاست‌هایش ارائه داد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که ترامپ تا زمانی که در کاخ سفید حضور دارد، نمی‌تواند تعهدات عجیب و غریبی بدهد، اظهار کرد: در این مدت سایه بایدن بر سر ترامپ تا زمانی که بر مسند هست، وجود دارد.

انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آینده ایالات متحده که در رقابت‌های انتخاباتی مواضعی برخلاف دونالد ترامپ اتخاذ کرده بود، واکنش‌هایی را در میان مسئولان جمهوری اسلامی داشته و این تغییر را فرصتی برای آمریکا جهت تجدید نظر در سیاست‌هایش دانسته اند..

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در سالگرد شهادت دکتر حسین فاطمی در صفحه اینستاگرام خود مطلبی را در این ارتباط منتشر کرد.

ظریف برنامه ها و اهداف سفرش به پاکستان را تشریح کرد.