سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ظهر سه‌شنبه (20 آبان) به صورت مجازی برگزار شد. رئیس‌جمهور حسن روحانی در سخنانی در این جلسه، با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این نتایج نشان داد که نه‌تنها جهان، بلکه مردم آمریکا نیز از سیاست‌های نادرست دولت کنونی کشورشان به ستوه آمده‌اند. اکنون نوبت منتخبان و رهبران جدید در ایالات متحده است که پیام ملت خود را به...

بیانیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص توافق نامه جمهوری آذربایجان، جمهوری ارمنستان و فدراسیون روسیه منتشر شد.

سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه به مناسبت برگزاری بیستمین نشست سران سازمان همکاری شانگهای، مطلبی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با بیان اینکه هیچ شهرک صنعتی نباید فاقد طرح پاسخ اضطراری باشد از اجرای عملیات پیشگیرانه پدافند سایبری در صنایع خبر داد.

وزیر امور خارجه کشورمان برای گفتگو با مقامات پاکستانی راهی اسلام آباد شد.

یک زندانی که به دلیل عدم استطاعت مالی در پرداخت بدهی به مبلغ 135 میلیون ریال در حبس بود، آزاد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نتایج انتخابات آمریکا نشان داد که نه تنها جها، ن بلکه مردم آمریکا نیز از سیاست‌های نادرست دولت کنونی کشورشان به ستوه آمده‌اند، تصریح کرد: اکنون نوبت منتخبان و رهبران جدید در ایالات متحده آمریکاست که پیام ملت خود را به خوبی درک کنند و این اراده به تغییر را در سیاست خارجی خود و رابطه با دیگر کشورها و ملت ها عملی سازند.

آزادی 157 محکوم امنیتی / اظهارات نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا درباره لزوم قرنطینه / تاکید روحانی بر تسهیل تبادلات تجاری ایران با کشورهای علاقه‌مند / واکنش مسئولان ایرانی به انتخابات آمریکا و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

حاکم شرع دیوان محاسبات کشور گفت: بسیاری از مدیران اطلاعات مالی در حوزه مدیریتی خود ندارند و گاهی تخلفات به دلیل این جهل است.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: طولانی شدن رسیدگی به پرونده های ارسالی دیوان محاسبات در دستگاه قضا یکی از مشکلات است که امیدواریم یک دادگاه ویژه برای بررسی این پرونده ها در قوه قضائیه تشکیل شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: با وجود بررسی های سازمان بازرسی و حکم هیات مستشاری دیوان، دلیل اصرار دولت و وزارت اقتصاد بر عدم فسخ واگذاری شرکت هفته تپه را متوجه نمی‌شویم.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مورد چگونگی مواجهه جمهوری اسلامی ایران با شرایط مهیا شده پس از انتخابات اخیر امریکا بیانیه ای صادر کرد.

نماینده اهواز با اشاره به آلودگی دو هفته اخیر هوای اهواز و تاثیر آتش‌سوزی‌های سایت دفع پسماند صفیره در این آلودگی گفت: اولویت شهرداری اهواز باید جلوگیری از آتش‌سوزی سایت صفیره باشد

با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه و محمد مخبر؛ رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، مراسم شکرانه بهره‌برداری از 150هزار شغل در نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در دستگاه‌های نظارتی به ویژه دیوان محاسبات تنها ملاحظه موجود باید قانون باشد و از مداخله گرایش‌های شخصی پرهیز شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اعلام موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مناقشه قره‌باغ و استقبال از میانجیگری روسیه میان آذربایجان و ارمنستان اظهار کرد: در صورتیکه دو طرف درگیر مناقشه به قواعد بین‌المللی از جمله تمامیت ارضی کشورها و حقوق شهروندی اتباع متعهد بمانند، مذاکرات و راه حل سیاسی می‌تواند به این بحران کهنه پایان دهد.