سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی قوه قضائیه گفت: عدم بازداشت بدهکاران مهریه مربوط به کسانی است که تمکن پرداخت ندارند.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه در زمینه فعالیت های انجام گرفته برای آزاد سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در برخی کشورها با توجه به موانع ایجاد شده از سوی آمریکایی ها در این زمینه، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: شرکت‌های آرمان پرشین پارس و کارما نیز به انحلال و انتشار محکومیت در رسانه‌های عمومی محکوم شدند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا به منظور کنترل بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان، تهران و کلانشهرها را به مدت 15 الی 30 روز به صورت کامل تعطیل کند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری امروز (سه شنبه) در نشست مجازی سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای شرکت و سخنرانی می کند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان این‌که با پیشنهاد رییس قوه قضاییه و موافقت رهبری، 3780 نفر از محکومان مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند، گفت: از این تعداد 2301 نفر از زندانیان آزاد شده که در زمره آنها 157 نفر محکوم امنیتی بوده و اتهام تبلیغ علیه نظام اجتماع و تبانی و شرکت در اغتشاشات را داشتند.

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت محدودیت رفت و آمد برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا بر ضرورت کاهش رفت و آمدها، کاهش ساعات کاری و دورکاری حداکثری ادارات تاکید کرد.

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد که قاتل حاج قاسم نه ترامپ بلکه تفکر امپریالیستی و تروریستی آمریکایی است.

کاردار ایران در بغداد با رییس شورای عالی قضایی عراق دیدار و رایزنی کرد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با تکلیف دولت به ساخت مسکن عرضه در بازار افزایش یافته و تعادل بین عرضه و تقاضا برقرار خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: راهکار مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، اجرای عدالت است.

در طرحی با عنوان" طرح آرامش بازنشستگان " نیروهای مسلح به صورت اختیاری می‌توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار گیرند.

جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

سفیر کشورمان در یمن با نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: با روی کار آمدن جو بایدن، این احتمال وجود دارد که تحریم‌های حداکثری ایالات متحده علیه ایران حفظ و حتی تحت عنوان تحریم‌های هوشمند علیه ایران در زمان دموکرات‌ها ادامه پیدا کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: بسیاری از افراد ماسک می‌زنند، اما به محیط‌های تجمعی و سربسته زیاد می‌روند و زدن ماسک بدون رعایت فاصله اجتماعی، شستشوی مرتب دست‌ها و ضدعفونی سطوح فایده‌ای ندارد و مهم‌ترین راه حل رعایت فاصله اجتماعی است.