سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور گفت: در صورت ورود بدون هماهنگی هر پرنده‌ای به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه با نقض‌کنندگان مرزهای کشور برخورد خواهیم کرد.

امیر سرتیپ دوم عباس تجدد گفت: یگان واکنش سریع منطقه پدافند هوایی شمال به نواحی مرزی شمال غرب کشور اعزام شد.

وزیر دفاع با حضور در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، خط تولید نقشه های مقیاس کوچک رقومی را افتتاح و از سامانه مدیریت اطلاعات مکانی (سمام) رونمایی کرد.

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که کشورش در زمان ریاست جمهوری ترامپ در رابطه با ایران اتفاق نظر خوبی با آمریکا داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به روسای دادگستری سراسر کشور نحوه رسیدگی به دادخواست‌های مطالبه مهریه را ابلاغ کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد: ما در مورد آمریکا واقع نگر هستیم و به اقدامات این کشور توجه می کنیم، نه گمانه زنی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای.

سفیر انگلیس در تهران با دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در کنار تلاش برای کشف درمان و واکسن بیماری کرونا باید از طب های مکمل نظیر گیاهان دارویی و طب سنتی نیز استفاده کنیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید تهران و کلانشهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارائه خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که بازگشت آقای بایدن به برجام می تواند تاحدودی بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا را ترمیم کند اما باید خسارت هایی که در این چند سال به ملت ایران وارد شد، جبران گردد.

داریوش پوربهی به عنوان رئیس شورای شهر بوشهر انتخاب شد.

سفیر کشورمان در یمن با برخی مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقاومت هوشمندانه و فعال روش پیروزی ملت ایران است، گفت که سقوط ترامپ نشانه ای از این گزاره است که شکست دولت های بعدی آمریکا راحت‌تر خواهد بود.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت جدید آمریکا در صورت برگشت به برجام باید ضمانت دهد که دیگر از آن خارج نشده و همچنین خسارت اقتصادی مردم ایران را پرداخت کند.

خانم دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است روز گذشته با محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: اگر خواهان جبران خسارت وارد شده به کشور در زمان ترامپ و بعد از خروج او از برجام هستیم، باید به هر حال این خسارت را در جایی پیگیری کنیم.