چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات کشاورزی نباید در فصل برداشت انجام شود، دولت در برخی موارد با واردات بی‌رویه و بی‌موقع، مانعی را پیش روی تولید داخلی بوجود آورده که برای بخش کشاورزی و دامی کشور آسیب‌زاست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علی‌رغم القاء دولت طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی تورم‌زا نبوده بلکه روند عادلانه‌ای در توزیع کالاهای اساسی برقرار خواهد کرد.

همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، سند استاندارد پدافند غیرعامل دفاعی در وزارت دفاع با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد.

وزیر امور خارجه انگلیس بازگردانده شدن احتمالی نازنین زاغری به زندان را موجب تغییر در روابط ایران و انگلیس دانست.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با بیان اینکه در اداره بنادر پل و لافت باید از ظرفیت سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک دستگاه تخصصی استفاده کرد، خاطرنشان کرد: این اقدام هم به نفع کشور است و هم به نفع مردم نه اینکه امور در اختیار مجموعه ای قرار گرفته که فاقد تخصصی لازم و امکانات فنی و ایمنی در اداره امور مربوط به این دو بندر است.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی افرادی که یارانه نمی گیرند می توانند مجددا درخواست دریافت یارانه کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی منابعی را از محل واگذاری اموال مازاد دولت به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در نظر گرفتند.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دموکرات‌ها از حضور اوباما برای پوشاندن نقاط ضعف بایدن استفاده می‌کنند.

یک عضو هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که لوایح ارسالی دولت به مجلس طبق آئین نامه در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است.

نایب رییس مجلس ضمن اینکه حمایت رییس جمهور فرانسه از توهین کنندگان به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد، گفت: رییس جمهور فرانسه پاسخگوی توهین به پیامبر اسلام باشد.

وزیر امور خارجه درباره انتقال و حضور گروه‌های تروریستی در جوار مرزهای کشورمان در قره باغ هشدار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طرح تامین کالاهای اساسی و گزارش وضعیت مطالبات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را مورد بررسی قرار می‌دهند.

یک کارشناس مسایل بین‌المل گفت: انتخابات آمریکا و آمدن هر یک از این دو کاندیدای اصلی تاثیری روی ساختار اساسی و تصمیم‌گیری ایران ندارد. ما در داخل مسایلی داریم که باید با اجماع داخلی حل شود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: نمی‌توان با بی‌تفاوتی از کنار آمار مبتلایان و فوت شدگان کرونا عبور کرد و باید تدابیر کارشناسانه‌تری برای کنترل این بیماری اندیشیده شود.

مفتی اعظم و رئیس مشیخت اسلامی کرواسی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در فرانسه، گفت: قرآن کریم کشتن یک فرد بی گناه را مساوی با کشتن کل انسان‌ها می داند و این یعنی تروریسم هیچ جایی در اسلام ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: نامزد نهایی حزب کارگزاران با اجماع اصلاح طلبان انتخاب می شود.