چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: تجمع یوم الله 13 آبان با رعایت دستورات بهداشتی در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می‌شود.

مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با نام مقدس یا «صادق آل محمد (ع)» در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید برای کنترل بیماری کرونا مراجعات مردم به ادارات و رفت و آمدهای غیرضرور به حداقل برسد و با افرادی که پروتکل‌ها را جدی نمی‌گیرند برخورد سختگیرانه‌ای شود.

یک فعال سیاسی گفت: در این نقطه از تاریخ معاصر باید همدلی و همراهی میان مردم و همه قوا و دستگاه ها وجود داشته باشد تا این مقطع را پشت سر بگذاریم.

یک حقوقدان با اشاره به ایجاد قرارگاه مقابله با اراذل و اوباش در دادستانی تهران، گفت: در وهله اول باید ریشه‌های تولید جرم شناسایی و با آن‌ها مبارزه شود و مبارزه پلیسی و قضایی با بزه به تنهایی برای کاهش سطح جرایم در جامعه کافی نیست.

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم پرهیز از هرگونه توهین و تهمت در طرح انتقادات سیاسی عنوان کرد: حتما انتقاد خواهیم کرد و جلوی تخلفات ایستادگی می کنیم ولی هرگز مسئولین را مورد توهین قرار نخواهیم داد و افرادی که اینکار را انجام دهند رفتار پسندیده ای نخواهند داشت.

یک کارشناس مسائل فرانسه مواضع"امانوئل مکرون" در مورد تحولات اخیر در این کشور را در چارچوب معادلات سیاسی فرانسه خواند و اظهار کرد: او مواضع دوگانه ای در ارتباط با این تحولات اتخاذ کرد تا از سوی احزاب راست افراطی در این کشور متهم به حمایت از مسلمانان نشود.

با وجودی که مقامات وقت سیاسی آمریکا هیچگاه تعداد واقعی مستشاران و خانواده هایشان در ایران را اعلام نکردند اما گمانه زنی های رسانه ای و آمار متفاوت مقامات دیپلماتیک این کشور، اعداد و ارقام پر ضد و نقیضی را نشان می دهد. بر این اساس تعداد مستشاران آمریکایی و خانواده هایشان در ایران از حدود 10 نفر در دی 1330 تا حدود 60 هزار نفر در سال 1357 تخمین زده شد که صد البته به آمار و ارقام موجود...

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حضور آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی و تصویب جزئیات طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدعباس عراقچی گفت: پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به خاتمه مسالمت‌آمیز درگیری‌ها در قره‌باغ کمک کند.

مشاور رئیس منطقه قره‌باغ گفت: از ورود ایران به روند حل مناقشه قره‌باغ استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توضیحاتی را در مورد وضعیت سلامتی وزیر امور خارجه ارائه کرد.

پیشنهاد وزارت کشور درباره انتخاب حمید ملانوری شمسی به عنوان استاندار خراسان جنوبی در جلسه امروز (یکشنبه، 11 آبان) هیأت دولت بررسی و تصویب شد.

وبینار اسلام‌ستیزی در غرب، عصر امروز (یکشنبه، 11 آبان) از سوی مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با همکاری شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده نسبت به لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی، دستگاهایی مانند کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی در پرداخت هزینه دادرسی معاف خواهند بود و هزینه دادرسی آن ها را باید وزارت دادگستری پرداخت کند.