چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

مراحل اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا با به کارگیری بخشی از قوای پروازی از 7 پایگاه نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت فکری برای ترخیص کالاهای اساسی از گمرک کند که در حال از بین رفتن است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از افزایش تعرفه تراکنش‌های بانکی انتقاد کرده و خواستار شفاف سازی در این زمینه شد.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس به دنبال تقابل و توهین به رئیس جمهور نبوده و هدف نمایندگان تعامل با دولت برای حل مشکلات است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق مجلس به آموزش و پرورش تعلق می گیرد اظهار کرد: درخواست ما این است که برای سال آینده، سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت ها پیش بینی می شود درنظر بگیرند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین رونمایی از سند استاندارد پدافند غیر عامل دفاعی وزارت دفاع گفت: امروز همه استراتژی‌های دفاعی کشور در حوزه های زمین، هوا، فضا و دریا متکی به محصولات راهبردی تولید داخل است. این استراتژی توانسته کشور را در حوزه دفاعی خودکفا کرده و عمق قابل توجهی در حوزه‌های بازدارندگی ایجاد کند.

در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری سه نفر از نمایندگان به عنوان موافق و سه نفر به عنوان مخالف نظرات و استدلال‌های خود را در موافقت و مخالفت خود با این طرح بیان کردند.

سفیر کشورمان در یمن ترور وزیر ورزش و جوانان این کشور را محکوم کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه در پی وقوع زلزله در شهر ازمیر این کشور از اعلام آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای هر نوع کمک در زمینه مدیریت بحران و عبور از تبعات ناشی از این حادثه خبر داد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تجربه ثابت کرده است استراتژی آمریکا با تغییر رئیس جمهوری و حزب حاکم عوص نمی‌شود بلکه ممکن است تاکتیک‌ها تغییر کنند.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که فراکسیون زنان آمادگی هر نوع کمکی به دولت و نهادهای حمایتی دارد تا مسئله زنان سرپرست خانوار بیش از این بغرنج نشود.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت که این کمیسیون در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مشکل ثبت نام چند هزار نفر در انتخابات را حل کرده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کردند.

نشست مشترک روسای شعب حزب اتحاد ملت با دبیرکل، قائم مقام و معاونین دبیرکل برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: محدود کردن سن 45 سال در رقابت انتخابات 1400 اشتباه بزرگی است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان مجازات هایی را برای توهین به قومیت های ایرانی و ادیان الهی مصرح در قانون اساسی تعیین کردند.