چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آمریکا از اقدام نظامی علیه ایران مایوس شده است گفت: آنان به‌دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران هستند.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گفت: انتشار یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر یکی از کتب مرتبط با طب اسلامی و ایرانی در شبکه های اجتماعی، جعلی و فاقد اعتبار است.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه فراکسیون زنان و خانواده با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: دولت در موضوع زنان و خانواده، به مثابه موضوعات دیگر با سیاست گفتاردرمانی پیش می‌رود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده، ساوه از جمله شهرستان هایی بود که بیشترین آسیب و زیان را متحمل شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل تصریح کرد: مسائلی مانند هتک حرمت پیامبر (ص) حاکی از سقوط دیپلماسی فرانسه است.

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضع رییس جمهور و رهبران سیاسی فرانسه موضع ملت و جوانان این کشور نیست، گفت که پیام مقام معظم رهبری به جوانان فرانسه تبدیل به زبان وجدان جامعه فرانسه شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به «عدم قیمت گذاری مناسب محصولات کشاورزی به خصوص گندم» گفت: سازمان بازرسی کل کشور طی چند سال اخیر درباره گندم گزارش کارشناسی خود را به دولت ارائه کرده است که در این گزارش اعلام شده است که قیمت گذاری خرید گندم مناسب نیست و این موضوع هم باعث قاچاق گندم و آرد می‌شود و هم کشاورز متضرر می‌شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای، خطاب به رییس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد کرد نام دانشگاه «فرهنگیان» به عنوان نماد تعلیم و تربیت و معلم به دانشگاه «پیامبر اعظم» تغییر کند.

رئیس جمهور ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه به دلیل جان باختن و مصدوم شدن شماری از مردم این کشور در زلزله دلخراش در استان ازمیر، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال هر نوع کمک‌های امدادی و درمانی و یاری‌رسانی به مردم مناطق زلزله زده ترکیه اعلام کرد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال موادی از دستورالعمل واگذاری خدمات سلامت مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی واگذاری خدمات سلامت به مدیران دولتی را ممنوع کرد.

سفیر کشورمان در آذربایجان در صفحه توییترش از ارسال پیامی به همتای ترکیه ای اش در این کشور برای ابراز همدردی با دولت و ملت ترکیه در پی زلزله ازمیر خبر داد.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: راهکار سفیر ایران در ترکیه برای اتمام سریع بحران بین آذربایجان و ارمنستان می‌تواند مقدمه‌ای به منظور برقراری آتش‌بس پایدار، پیشبرد موثر دیپلماسی به جای سلاح و التیامی نتیجه بخش بر این زخم کهنه و عمیق در منطقه قفقاز باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: سردار سلیمانی یک فرد نبود. سردار سلیمانی یک سردار و یک ژنرال نظامی به تنهایی نبود. وجوه کامل شخصیتی از سردار سلیمانی به تعبیر رهبری یک مکتبی را ایجاد کرد که در راستای مکتب اسلام ناب پیامبر عظیم الشأن اسلام و در راستای اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌شود.

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که صبح شنبه (10 آبان) برگزار شد، با بیان اینکه "ما در بحث کرونا مسائل مفصلی را در جلسه امروز بررسی کردیم"، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در برابر این ویروس موفق شویم، باید به وظایف خود عمل کنیم. بهداشت و درمان و دولت و مردم هرکدام وظایف خود را دارند که باید انجام دهند؛ از تأمین وسایل و خرید آن تا سایر اقدامات و نیز وظایف کادر پزشکی کشور.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که اصابت چند خمپاره به مناطق مرزی شمال شرق کشور به شکل غیر عامدانه انجام شده و جبران خسارت یکی از مفادی است که مورد توجه قرار گرفته و اقدامات بعدی از سوی وزارت امور خارجه در این باره انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: طرح تکمیلی مقابله با کرونا با عنوان «طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» از بیستم آبان آغاز خواهد شد.