چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که به خاطر تحریم های آمریکا بسیاری از صاحبان کسب و کارها در جهان از انجام تبادلات تجاری و اقتصادی با ایران رویگردان هستند.

مجموعه برنامه «اعلامیه با ریچارد مدهرست» (The Communiqu With Richard Medhurst) با هدف بحث و بررسی مسایل روز کشورهای تحت سلطه و ظلم استکبار و امپریالیسم به ویژه از نوع آمریکایی آن مانند کشورهای آفریقا و غرب آسیا روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد که حساب‌های کاربری منتسب به رییس قوه قضاییه در توییتر جعلی هستند و محتوای منتشر شده در آن نیز جعلی محسوب می‌شوند.

امیر سرلشکر موسوی در سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در «وبینار مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» گفت: جهان اسلام در جغرافیای وسیعی گسترش یافته است و از کرانه‌های اقیانوس اطلس تا جنوب غربی آسیا و از شمال شرقی آسیای مرکزی تا جنوب شرق قاره کهن ادامه می‌یابد.

رئیس اداره بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی نیروی زمینی ارتش مبارزه صحیح با کووید -19 را نیازمند یک وحدت رویه دانست و گفت: نیروی زمینی از روز نخست با نگاهی آفندی به این ویروس نگریست و اقدامات این نیرو مبارزه‌ای بود.

رییس صداوسیما در پیامی ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس اسلام و پیامبر اعظم (ص) در فرانسه به بهانه آزادی بیان، فاش کردن نقشه پشت پرده این دسیسه را وظیفه مهم همه آزادگان دانست.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرد که با توافق صورت گرفته بین بانک مرکزی و وزارت صنعت برای متعادل سازی واردات و صادرات، تراز تجاری کشور در 6 ماهه دوم سال تراز مثبت شود.

اعمال محدودیت‌های جدید در 25 استان و 46 شهرستان برای مقابله با کرونا / ممنوعیت همه نوع صید ترال به مدت دو سال / مواضع احتمالی بایدن و ترامپ درباره روابط تهران - واشنگتن پس از پیروزی / انتصاب رئیس و اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی شهرها و همدردی با مردم ازمیر توییتی منتشر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، طی پیامی خطاب به رئیس هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها از دستاوردهای علمی و پژوهشی هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها تشکر و قدردانی کرد.

بعثه مقام معم رهبری و سازمان حج و زیارت در محکومیت توهین به پیامبر (ص) بیانیه‌ای صادر کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد که سازمان مدیریت بحران کشور باید تجربه های تلخ گذشته را سرلوحه کار خود قرار داده و آمادگی کامل برای مدیریت بحران های احتمالی را داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگویی به دیدگاه جوامع غربی نسبت به کشورهای مسلمان پس از انقلاب اسلامی ایران و تلاش پاکستان برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان اشاره کرد.

''مردم الجزایر، امسال، شصت و ششمین سالروز وقوع انقلاب آزادیبخش خود را که هر ساله مصادف با یکم نوامبر است، جشن میگیرند. مناسبتی که به واسطه آن الجزایریها با افتخار فراوان قهرمانی های پیشینیان خود را یاد می کنند که ثمره هفت سال و نیم مبارزه مسلحانه آنها علیه استعمار وحشیانه فرانسه، دستیابی به آزادی و استقلال الجزایر در برابر استعمار فرانسه بود، کشوری که لجاجت به او این توهم را داده بود...

در سالروز افشای سفر مک‌فارلین به تهران، همایشی با موضوع آزادی گروگانهای آمریکایی در قبال فروش سلاح به ایران از سوی انجمن اندیشه و قلم برگزار می‌شود.

روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی انتشار خبری در سرمقاله یکی از روزنامه ها، اطلاعیه ای صادر کرد.