چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بحث هایی درباره مصادیق انتخابات1400 مطرح نیست زیرا ابتدا باید براساس مانیفستی که تهیه می شود، ساختار و تشکیلاتی ایجاد شده و سپس مصادیق مطرح شوند.

نشست خبری نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نهاجا با حضور امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هشتم شکاری اصفهان برگزار شد.

هشدار ظریف درباره حضور تروریست‌ها در جوار مرزهای ایران / امکان درخواست مجدد دریافت یارانه / انتقاد محسن رضایی به محدود کردن سن 45 سال در رقابت انتخابات 1400/ واکنش وزیر خارجه انگلیس به بازگردانده شدن احتمالی زاغری به زندان / تعیین مجازات هایی برای توهین به قومیت ها و ادیان الهی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش...

سفیر اتریش در تهران با انتشار پیامی توییتری یاد حمایت مردم ایران از اسیران و آوارگان اروپایی جنگ جهانی اول را گرامی داشت.

معاون قضایی دادگستری استان تهران از رسیدگی به بیش از 3500 تقاضای عفو طی شش ماه گذشته خبر داد.

به مناسبت فرا رسیدن روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تابلوی نقاشی «جنایت علیه بشریت» اثر حبیب‌الله صادقی در رواق فرهنگستان هنر به نمایش عمومی درخواهد آمد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: نیازمند این هستیم که با توکل به خداوند، یک سری اقدامات برای چابک سازی و ارائه خدمات به مراجعین و تعاملات انجام بدهیم.

تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری / امکان درخواست مجدد دریافت یارانه / تامین منابع برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری / مجازات هایی برای توهین به قومیت ها و ادیان الهی و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) یازدهم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در یمن از مسدود شدن صفحه خود در توییتر خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات این کشور می‌گوید بسیاری از کشورها مایلند از "شر" او خلاص شوند. ترامپ از سه کشور چین، ایران و آلمان به عنوان مثال یاد می‌کند. او سیاست "نخست آمریکا" را علت دشمنی دیگران می‌داند.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبر غرق شدن یک خانواده مهاجر سردشتی در دریای فرانسه گفت: آواره شدن جوانان منطقه کردنشین و مهاجرت به کشورهای دیگر به خاطر بیکاری و مشکلات دیگر است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری موافقت کرده که بر اساس آن تغییراتی در شرایط کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعمال خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس با بیان اینکه در سال های اخیر کسانی در مسند بودند که به تفکر انقلابی اعتقاد نداشتند، گفت: مثلا امام جامعه این افراد از لزوم ازدواج و فرزندآوری می‌گفت اما مسئولان در پی برگزاری کنسرت، راهیابی زنان به ورزشگاه و اجرای سند 2030 بودند.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام تاکید کرد و با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ثابت ماندن قیمت دام زنده نسبت به امنیت شغلی چندین میلیون روستایی دامدار تذکر داد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: آمریکا نمی‌گوید بیایید مذاکره کنید بلکه به صراحت می‌گوید بیایید تا هر چه من می‌گویم بپذیرید تا خواسته‌های خود را دیکته کرده باشند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از ورود سالیانه 20 هزار افسر به دانشگاه‌های نیروهای مسلح خبر داد.