چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

گزارش رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آخرین تحولات ارزی و رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص عده ای از نمایندگان از عملکرد سازمان برنامه و بودجه کشور از جمله موارد کاری کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته جاری است.

مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با به کارگیری شیوه جدید برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی پزشکی قانونی که از اواخر سال گذشته در کشور آغاز شد و با شیوع بیماری کرونا توسعه یافته است، 458 جلسه از این کمیسیون‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شده که مورد استقبال قابل توجه مردم و کارشناسان قرار گرفته است.

نخستین نشست هم اندیشی قضات دادگاه‌های تجدید نظر و بدوی استان تهران با هدف بررسی موضوعات و مشکلات دادرسی در پرونده‌های خانواده برگزار شد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از برگزاری نخستین نشست پیگیری اجرای دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی در دادگستری تهران خبر داد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در شرایط غیرضرور سفر نکنند.

یک اندیشکده انگلیسی در تحلیلی به مواضع احتمالی جو بایدن و دونالد ترامپ درباره روابط تهران - واشنگتن پس از پیروزی هر یک در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخت.

رییس جمهور تاکید کرد: از چهارشنبه محدودیت‌های جدید در 25 استان و 46 شهرستان اعمال می‌شود.

ایرانی‌الاصل بودن و داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛ اینها مهمترین شروط لازم برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری کشور هستند.

یک کارشناس مسائل منطقه با تاکید بر این که موضع گیری ماکرون در مورد اسلام و مسلمانان بدترین موضع گیری یک زمامدار غربی در سالهای اخیر است، تاکید کرد: در مسئله اخیر در فرانسه مسئول اصلی دولت ماکرون و شخص ماکرون است. ماکرون می توانست در برابر انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز موضعی منطقی‌تر بگیرد.

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان پرونده بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور گفت: موضوع تخصیص ارز 4200 تومانی یکی از اصلی‌ترین و جدی‌ترین پرونده‌ها در دیوان محاسبات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از جریمه 2 میلیارد ریالی مدیر یک شرکت به دلیل عرضه خارج از شبکه ذرت خبر داد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای کنترل بیماری کرونا در گام اول نیازمند همکاری مردم بوده و از سوی دیگر نیازمند جرائم سختگیرانه‌ای برای برخورد با افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند هستیم.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ضعف نظارت در کشور می‌طلبد که هر چه سریع‌تر سازمان ملی نظارت در سطوح مختلف تشکیل و بعد نظارتی تقویت شود.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش گفت: ملت شریف ایران مطمئن باشند فرزندان و سربازشان در ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی از قابلیت و توانمندی بسیار بالایی برخوردار هستند و همه نیازهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از هوایی، زمینی و دریایی به دست دانشمندان و متخصصان ایرانی تولید می شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با همتای ترکیه ای اش در پیامی به نقش مهم ایران و ترکیه در صلح و ثبات منطقه اشاره کرد.