چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی خطاب به رئیس مجلس کبیر ترکیه در پی وقوع زلزله در این کشور، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و مجروحان، از اعلام آمادگی مجلس جهت هماهنگی ارسال کمک‌های مردمی خبر داد.

رییس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تماس تلفنی با سرکنسول ترکیه برای اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت امدارسانی و کمک به زلزله زدگان ترکیه خبر داد.

با حکم مهرداد بذرپاش، رئیس و اعضای شورای حقوقی دیوان محاسبات کشور منصوب شدند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دیگر وقت شعار دادن گذشته است و مردم انتظار تعامل و همفکری بین قوای سه گانه برای یافتن راهکارهایی عملیاتی به منظور حل مشکلات دارند.

یک کارشناس مسائل شبه قاره تصریح کرد: برای کشور هند فرق چندانی ندارد که یک فرد دموکرات و یا جمهوری خواه در کاخ سفید امور را در دست گیرد، بنابراین برای آنها تفاوت چندانی در ریاست جمهوری بایدن یا ترامپ وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با این تاکید که حرمین شریف در واقع هویت واقعی شیراز تلقی می‌شوند، تاکید کرد که ضمن حفظ شان و جایگاه امامزادگان واجب التکریم باید زمینه برای رونق صنعت گردشگری دینی و زیارتی اطراف حرمین شریف فراهم شود.

استاندار اسبق سمنان در یادداشتی تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس را دارای ابهاماتی دانسته که اگر مورد توجه قرار نگیرد می تواند موجب توسعه فقر و تورم در کشور شود.

یک نماینده سابق مجلس گفت: اگر مردم گرفتار باشند دیگر نمی گویند تقصیر این قوه است یا آن دیگری، بلکه آنها حاکمیت را مقصر می دانند.

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: اجرای درست سند امنیت قضایی مساله جدی و دغدغه همه دلسوزان است‌.

پخش سریال امنیتی «خانه امن» با نگاهی به پرونده های اخیر کشور فعالیت های تروریستی و مفاسد اقتصادی از شنبه (دهم آبان ماه) در شبکه یک آغاز می شود.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و سودان را بی غیرتی دانست و گفت که دولت سودان عزت و استقلال کشورش را فدای کمپین انتخاباتی رییس جمهور آمریکا کرده است.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: با وجود اثرگذاری نظرسنجی‌ها در روند انتخابات در آمریکا اما آنچه در نتیجه انتخابات تاثیرگذار و تعیین کننده است آراء الکترال است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با همتای ترکیه‌ای خود دیدار و رایزنی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، با ابوبکر شعبانویچ - مفتی مسلمانان بلاروس - دیدار و ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی، درباره مسائل جهان اسلام با وی تبادل نظر کرد.

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در پیامی به همتای ترکیه‌ای، ضمن تسلیت جان‌باختن تعدادی از شهروندان این کشور در زلزله امروز ازمیر، آمادگی کشورمان برای هر نوع کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این واقعه را اعلام کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات دیروز و امروز خود با مقامات ارمنستان را بسیار مفید و سازنده خواند.