چهارشنبه 18 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سخنگوی فراکسیون جبهه انقلاب اسلامی تاکید کرد که تقابل راه حل مشکلات نیست بلکه ما نیاز به همفکری و برنامه ریزی برای بهره گیری از تمام ظرفیت های داخلی داشته و باید با همکاری به دنبال راهکارهای عملیاتی باشیم.

فرستاده ویژه رییس‌جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، وارد ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

سفیر سابق کشورمان درآذربایجان طرح ایران برای حل مناقشه قره‌باغ را نشان دهنده اهتمام دستگاه دیپلماسی برای ورود به این مساله عنوان کرد و آن را یک طرح معقول دانست.

امروز نهم آبان ماه سالروز آزادی دو یار و دو همراه انقلاب اسلامی از زندانهای رژیم پهلوی است. 42 سال قبل در چنین روزی مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی و مرحوم آیت الله حسینعلی منتظری از زندان قصر ساواک آزاد شدند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو با زوران تگلتیا، رئیس شورای وزیران بوسنی هرزگوین دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و منطقه ای گفت‌وگو کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به استان ایلام که پیشانی دفاع مقدس بوده و از توسعه عقب مانده است رسیدگی ویژه شود که با تخصیص اعتبارات مورد نیاز امید آن می‌رود پروژه‌های نیمه تمام پایان یابد و به سمت توسعه حرکت کند.

مجمع نیروهای خط امام با انتشار بیانیه‌ای به موضع رییس‌جمهوری فرانسه در حمایت از نشر کاریکاتور علیه پیامبر اسلام واکنش نشان داد.

سازمان پدافند غیر عامل کشور و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تفاهمنامه همکاری‌های راهبردی امضا کردند.

سفیر جدید ژاپن در تهران تاکید کرد در جهت توسعه روابط دوستانه بین مردم ژاپن و ایران تلاش خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه در جریان سفر خود به مسکو با سرگئی ریابکف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد همگان باید بدانند که افراط‌گرایی تنها افراط‌گرایی بیشتر را به همراه می‌آورد.

«سیدعباس عراقچی» فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران که به منظور معرفی و تبیین ابتکار ایران برای پایان دادن به اختلافات جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد قره باغ بعد از باکو به روسیه سفر کرده بود، مسکو را به سمت ایروان ترک کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، پس از رایزنی های خود در مسکو با انتشار توییتی نوشت: ایران و روسیه رویکردهای مشترکی در خصوص مناقشه ناگورنو قره باغ دارند.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ابتلا به کرونا در مجلس قرنطینه است.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر لزوم توسعه حقوق زندانیان بر اساس طرح تحولی زندان‌ها تاکید کرد.

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پیامی انتخاب جعفر کوشا به عنوان ریاست اسکودا را تبریک گفت.