پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مرم خاش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با تعامل و همدلی بین قوای سه گانه راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات پیدا خواهد شد.

یک کارشناس مسایل آمریکا با بیان این که طبیعی است افکار عمومی در ایران از شکست ترامپ خوشحال خواهد شد، معتقد است که نباید نظرسنجی‌ها را مبنای نتیجه قطعی انتخابات آمریکا دانست.

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با انتقاد از هجمه‌های اخیر به دولت و رئیس جمهور گفت: کشور درگیر مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و کرونا است و جامعه به امید و آرامش نیاز دارد.

یک حقوقدان گفت: به نظرم چیز جدیدی در سند امنیت قضایی نیست و در واقع تکیه بر همان موازین قانونی و حقوقی بوده که وجود داشته، اما اجرای آنها مهم است و صرف تصویب کافی نخواهد بود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی فروش نفت در قبال اجرای پروژه های عمرانی را برای شرایط تحریم مفید دانست و تاکید کرد که باید زمینه سوء استفاده در این کار از بین برود.

یک کارشناس مسائل آسیای مرکزی و قفقاز با اشاره به اینکه راه حل دیپلماتیک و نه نظامی و همچنین مدل همکاری منطقه ای در حل مناقشه قره باغ موثر است، گفت: حفظ تمامیت ارضی آذربایجان و همچنین تعیین حق سرنوشت برای ارامنه قره باغ از فاکتورهای مهم برای دستیابی به صلح در این منطقه است.

اهانت، متانت، حمایت / اظهارات جدید مدیرکل آژانس درباره بازرسی‌های اخیر در ایران / واکنش وزارت خارجه کشورمان به بازداشت ناعادلانه صدها فلسطینی / طرح تامین کالاهای اساسی به زیان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

وزیر امور خارجه کشورمان توضیحاتی درباره صفحه رسمی توییترش ارائه داد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، با صدور بیانیه ای این اقدام را محکوم کرد.

با توجه به اخبار منتشرشده درباره حکم صادره توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب با موضوع رسیدگی به پرونده مدیرعامل شرکت صبا ایده، مالک رسانه آپارات، «ساترا» توضیحاتی را منتشر کرد.

دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: مأمور متخلف در ماجرای مشهد با قرار بازپرس دادسرای نظامی بازداشت شد.

دادستان نظامی خراسان شمالی درباره فیلم پخش شده در رسانه ها در خصوص مرگ یک فرد در شهر اسفراین توضیحاتی داد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از توافق دولت و مجلس برای تامین منابع کالاهای اساسی، اجرای کامل همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی و تکمیل پروژه‌های ناتمام و توازن در مناطق محروم خبر داد.

سردار پاکپور در بازدید از مناطق مرزی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نسبت به امنیت و آرامش مردم کشورمان با کسی تعارف نداریم گفت: برای تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه احترام قائلیم و هیچ تغییری در ژئو پلیتیک مرزها را نمی‌پذیریم و این موضوع خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی درخصوص تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سیاست و اقتصاد ایران گفت: واقعیت این است که دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجموعه ای از محورهای تقابل با جمهوری اسلامی دارای وجه اشتراک قابل توجهی هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توییتی به اظهارات برخی داخلی ها در خصوص انتخابات پیش روی آمریکا واکنش نشان داد.