پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور، 2 قانون مصوب مجلس را برای اجرا به مجلس شورای اسلامی، سازمان حفاظت محیط زیست، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و همچنین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت تکمیل کادر افسری از بین جوانان پسر مومن، متعهد، ولایتمدار و انقلابی و علاقه مند به حرفه نظامی گری، همرزم می پذیرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از فرصت های بازار سرمایه استفاده نکرد، گفت که بخشی از مدیریت بازار سرمایه از مجاری صحیح آن خارج شده و این باعث شده که تحلیل های اقتصادی کمرنگ شده و نگاه ها به بازار سرمایه بیشتر نگاه های سیاسی است.

موافقان بررسی دو فوریتی لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده بر این باور بوده که زمان اجرای قانون آزمایشی تمام شده از این رو برای جلوگیری از بروز مشکلات در این عرصه نیاز به همراهی مجلس با دولت است اما مخالفان این تقاضا تاکید داشتند که از مجلس نهم تاکنون همه ساله دولت درخواست تمدید این قانون ارائه شد در حالی که مدت زمان اجرای آزمایشی آن 5 ساله بوده است.

مدیرعامل مؤسسه آینده پژوهی جهان اسلام با بیان اینکه ایران نیازمند توسعه همکاری با سازمان ها و اتحادیه هایی است که تحت تأثیر و کنترل آمریکا نباشند گفت: اتحادیه اقتصادی اوراسیا پل پیروزی ایران در دوران تحریم است.

اداره کل حقوقی قوه قضاییه با صدور نظریه مشورتی، به پرسش‌های مطرح شده در خصوص صلاحیت مادر در طرح دعوای مطالبه نفقه فرزند غیر بالغ پاسخ داد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اعتماد مردم به بازار سرمایه ظرفیت قابل توجهی است و نباید اجازه داد تا با سوء مدیریت‌ها این اعتماد خدشه‌دار شود.

کمیسیون صنایع و معادن در گزارشی در مورد بررسی بازار فولاد با اشاره به میزان مصرف داخلی و صادرات فولاد عنوان کرد که روند قیمت زنجیره فولاد در بازار آزاد و قیمت تمام شده بورس کالا نشان می‌دهد اختلاف فاحشی بین این دو بازار وجود دارد. کمیسیون صنایع و معادن همچنین طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد را پیشنهاد و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت که سرمایه مردم در بازار بورس به دلیل بی تدبیری ها از دست رفته است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه دولت برای تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده موافقت کردند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عدم هماهنگی بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد در مرداد ماه با باعث ریزش سهام شد، گفت که باید بورس ضمانت کند که در تنش های شدید منابع خرد مردم از بین نرود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی افت میزان سود در بورس را موجب ایجاد بی‌اعتمادی دانست.

وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری به تاثیر مخرب تحریم‌های آمریکا علیه ایران با وجود مبارزه با بیماری همه‌گیر کرونا اشاره کرد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس تاکید کرد که قبل از تبلیغات گسترده برای جذب سرمایه های مردم به بازار بورس نیازمند فرهنگ سازی و بالا بردن دانش مالی جامعه بودیم.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: رویکرد شوراهای حل اختلاف باید صلح و سازش باشد و باید در تقویت این نهاد در انجام رسالت خود اهتمام شود و در قانون جدید شوراهای حل اختلاف نیز که در مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی است سعی بر بازگشت این نهاد به رسالت اصلی خود می‌باشد و دفاتر میانجی‌گری و داوری نیز در این قانون توسعه بیشتری خواهند داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تامین مالی تولید با نقدشوندگی در حال حاضر در بورس وجود ندارد حال این‌که مهم‌ترین کار بورس تنظیم‌گری حرفه‌ای به منظور تامین مالی تولید با نقدشوندگی است.