پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمامیت ارضی کشورهای همسایه برای ما محترم است و هرگونه تغییر در ژئوپولوتیک مرزی، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است.

در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با معاون نخست وزیر و معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بررسی آخرین تحولات جنگی و مواضع ایران مورد بررسی قرار گرفت.

رهبر معظم انقلاب بار دیگر هتک حرمت و توهین به مسئولان اجرایی از جمله رئیس جمهور را حرام و دارای حرمت شرعی دانستند. در واقع مقام معظم رهبری برای دومین بار است که در طول عمر پنج ماهه مجلس یازدهم خطاب به برخی مواضع شاخص این دوره از مجلس نهیب و عتاب حرمت شرعی را بیان می کنند.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبعیت از فرامین الهی رهبر عزیز و ولی امرم را از اوجب واجبات می‌داند.

کاخ سفید با استناد به برخی ایمیل‌هایی که مدعی است هکرهای ایرانی با هدف اثرگذاری بر انتخابات آنها را برای شهروندان آمریکایی ارسال کرده‌اند، جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کرد و در پی آن برخی موسسات رسانه‌ای ایرانی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب رئیس جمهور جدید بولیوی، ضمن اعلام پشتیبانی از دولت منتخب آقای "لوئیس ارسه کاتاکورا" رئیس جمهوری منتخب دولت چند ملیتی بولیوی، آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران را برای احیای روابط دوجانبه و گسترش همکاری ها با این کشور اعلام کرد.

این گزارش شامل عکس‌های منتخب خبرگزاری ایسنا از رویدادهای خبری یک هفته گذشته (26 تا 2 آبان‌ماه 1399) است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه «باید مکتب شهید سلیمانی را دست یافتنی بدانیم»، نظامات سیاسی، اعتقادی و مدیریتی مکتب شهید سلیمانی را تبیین کرد.

دادستان آبادان گفت: دادیار شعبه هفتم دادستانی آبادان به منظور تکمیل تحقیقات پیرامون ماجرای اخیر اتفاق افتاده در این شهر، به احضار یکی از پرسنل شرکت نفت و برادرش پیرو بررسی موضوع ضرب و شتم دختر جوان توسط آن‌ها، اقدام کرده است.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از توافق آتش‌بس بین طرف‌های درگیر در لیبی استقبال کرد.

وزیر خارجه عراق اخیرا با سفرای کشورهای عربی در انگلیس دیدار کرده و در رابطه با تنش میان آمریکا و ایران بحث و رایزنی کردند.

پایگاه خبری نشنال اینترست در مقاله ای نوشت که واشنگتن باید سیاستش در قبال ایران را تغییر دهد و همکاری و رقابت همزمان را یاد بگیرد.

گروهی از معترضان به سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا با در دست داشتن پلاکاردهایی روبروی هتل بین‌المللی ترامپ نسبت به سیاست‌های جنگ‌طلبانه و ضدایرانی او اعتراض کرده و شعار سر دادند.

معاون قضایی دادستان کل کشور پس از برگزاری جلسات مکرر با تولیدکنندگان حوزه پایین دستی فولاد و شنیدن مشکلات آن‌ها در تامین مواداولیه مورد نیاز و همچنین به خطر افتادن اشتغال در این حوزه، در نامه‌ای خطاب به وزیر صنعت، معدن وتجارت (صمت) خواستار رسیدگی و حل سریع مشکل عرضه و توزیع عادلانه فولاد در بورس کالا شد و نسبت به تداوم روند فعلی عرضه شمش در بورس کالا هشدار داد.

هفده گزارش پژوهشی، کتاب، گزارش نشست علمی، مطالعه تطبیقی و گزارش کارشناسی در ارتباط با مسائل و موضوعات روز کشور و مبتلا به دستگاه قضایی، توسط پژوهشگاه قوه قضاییه منتشر شد.

علی باقری‌کنی، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز رضایت از اقدامات انجام شده برای بهبود کیفی ندامتگاه زناناستان تهران و افزایش رضایت مددجویان، اظهار داشت: «نخبگان جامعه، به ویژه حوزویان و دانشگاهیان، مسئولیتی بزرگ در قبال بازاجتماعی نمودن زندانیان دارند».