پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران از عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ایران خواست تا با ارائه اسناد و مدارک سوء استفاده کنندگان از قوت مردم را به سازمان های نظارتی و قوه قضائیه معرفی کند تا دیگر چنین تخلفاتی تکرار نشود و این افراد به اشد مجازات برسند.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند. مهمترین اخباری که امروز کوچویی به آنها پرداخته است، علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و وضیعت شیوع ویروس کرونا و کنترل آن در جهان، به موضوعات دیگری همچون جدل میان فرانسه و ترکیه و پیشرفت های جدید تکنولوژی اختصاص دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با رییس شورای مطبوعات این کشور در خصوص مقابله با اخبار جعلی علیه روابط دو کشور و افزایش همکاری‌های رسانه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه کشورمان روز ملی اتریش را گرامی داشت.

بررسی وضعیت بورس در مجلس / استقرار کارشناسان قوه قضاییه جهت ثبت اموال نمایندگان در مجلس / قرائت گزارش وضعیت بازار فولاد / موافقت مجلس با یک فوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده و نظرات موافقان و مخالفان و... از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه) پنجم آبان ماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی کرونا و انتقاد ایشان از هتاکی به رئیس جمهوری اظهار کرد: می‌توان اعلام موضع رهبر معظم انقلاب را سرمایه‌ای برای بازسازی انسجام در کارگزاران نظام دانست.

نماینده روسیه در وین دولت آمریکا را به در پیش گرفتن دیپلماسی در ارتباط ایران به جای اعمال تحریم های یک جانبه علیه آن دعوت کرد.

معاون بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران، گزارش مذکور را از ابعاد مختلف دارای اشکال دانست.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در بیانیه ای تاکید کرد: شهید فتحی شقاقی رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین یکی از رهبران مبارزی است که با الگو گرفتن از اندیشه ها و شیوه رهبری امام خمینی (ره) به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید.

وزیر خارجه آلمان گفت که در رابطه با دسترسی به سایت‌های هسته ای ایران که از پیش اعلام نشده بودند به پیشرفت‌هایی دست یافتیم.

مراسم ادای سوگند نخستین گروه از کارشناسان، مدیران و مشاوران معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با حضور حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه برگزار شد.

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پس از بهبودی کامل و فائق آمدن بر بیماری ناشی از ویروس کرونا، از مرکز ملی فناوری‌های کوانتومی ایران بازدید و دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات شهری بادرود رعایت نشدن قانون تعرفه گرمسیری است به طوری که در کاشان و بخش کویرات به خوبی می‌توانند از تعرفه کاهش برق گرمسیری استفاده کنند، اما در بادرو این امکان وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه به مواضع رهبری در حرام اعلام کردن هتک حرمت مسئولان نظام و تفاوت آن با نقد و نقدپذیری اشاره کرد و گفت: هتک حرمت و هرگونه افترا و تهمت، نه تنها نسبت به مسئولان که نسبت به هر شخصی مذموم و محکوم است.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس از وزیر نفت خواست که جلوی سهمیه بندی کپسول گاز در هرمزگان گرفته شود.