پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

گویا قرار نیست برخی از سیاستمداران از گذشته درس بگیرند. تندروی عده‌ای از سیاسیون که اتفاقا بیش از همه دم از پیروی از ولایت فقیه می‌زنند باز باعث شد تا رهبر انقلاب اسلامی در تذکری جدی، آنان را از هتاکی علیه مقامات ارشد کشور نهی کنند. موضوعی که تازگی ندارد اما هزینه کردن از رهبری برای رسیدن به مقاصد جناحی، انگار برای برخی به صورت یک عادت درآمده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد که برای الزام مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و سفر نکردن آن ها، تنها بیان توصیه کافی نیست باید با استفاده از رفتارهای سلبی آن ها را ملزم به اجرای این موارد کرد تا بتوان جلوی شیوع کرونا را گرفت.

یک فعال سیاسی گفت: باید به دور از سلایق سیاسی با دادن برنامه ها و کمک های فکری از مشکلات فعلی کشور مثل تحریم های اقتصادی و حواشی بیماری کرونا که همه شئونات زندگی مردم را در بر گرفته عبور کنیم.

یک کارشناس مسائل حقوقی در ارزیابی "سند امنیت قضایی" که از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد، گفت: چنین ابلاغ قاطعی از سوی بالاترین مقام قضایی به منزله فصل الخطاب با تمام کسانی است که موجبات کاستی ها را در این قوه تاثیر گذار کشور به وجود آورده‌اند.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که قطعا لازم است در اداره ها و سایر مشاغل که امکان دورکاری وجود دارد از ظرفیت حداکثری آن استفاده شده تا ترددهای درون شهری نیز کاهش یابد.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم دولت سودان برای عادی سازی روابط اش با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: هنوز این موضوع قطعی نشده است و باید مجلس سودان در این ارتباط تصمیم گیری کند.

به دنبال بخشنامه دولت اسدالله علم در سی ام اسفند 1341 و مصوبه مجلس شورای ملی در 21 مهر 1343 هیاتهای مستشاری آمریکایی و خانواده هایشان در ایران از امتیاز مصونیت قضایی و سیاسی و قضاوت کنسولی برخوردار شدند، موضوعی که پس از اطلاع بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با واکنش سریع و تند ایشان و اعلام عزای عمومی در چهارم آبان 1343 روبرو شد.

جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر انقلاب / انتقاد صریح رهبری از اقدام برخی در برخورد با دولت و رئیس جمهور / پاسخ دیپلمات ایرانی به ادعای بایدن درباره ایران / واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا / ایران در لیست سیاه اف‌ای تی‌اف باقی ماند و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهارشنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید...

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در افغانستان گفت: امشب ایران، داغدار افغانستان است.

دادستان نظامی استان خراسان رضوی از تشکیل پرونده ای در دادسرای نظامی درباره مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر در غرب کابل را محکوم کرد.

سخنگوی دولت گفت: تعطیل مشاغل و اماکنی که اعلام شده و در 43 شهرستان اعمال می‌شود، فعلا یک هفته‌ای است اما لازم باشد تا دوهفته هم می‌توان این محدودیت‌ها را افزایش داد.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات آمریکا موضوعی است داخلی که ایران علاقه و لزومی به دخالت در آن نمی‌بیند.

مشاور رئیس جمهوری خطاب به هتاکان به دولت با تاکید بر اینکه حداقل در سال 99 سخن رهبری را بشنوید و دست از هتاکی و پرده‌دری و نمایش‌گری بردارید، گفت: قوه مجریه را یاری دهید و مشکلات ملی را از سر راه بردارید.

وزارت امور خارجه در توییتی به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ملل تاکید کرد: ایران به عنوان یکی از اعضای موسس، سابقه‌ای ثابت‌شده از تعهد به اهداف منشور ملل متحد دارد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی پیامی درگذشت پرویز اسکندرپور خرمی، هنرمند نگارگر و نقاش را تسلیت گفت.