پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران اعلام وصول شد.

با توجه به گذشت 17 سال از بازنگری نرخ تعرفه های خدمات سازمان دامپزشکی کشور و تفاوت بسیار آنها با قیمت واقعی روز و میزان تورم، وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد اصلاح این تعرفه ها را به هیات دولت ارائه کرده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تامین نظر شورای نگهبان تغییراتی در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعمال کردند.

نمایندگان مجلس موضوع استفساریه ای را برای تامین نظر شورای نگهبان حذف کردند که در آن جمعیت هلال احمر مشمول مالیات های مستقیم نمی شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته زیرساخت‌های این بازار نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد.

مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح کرد که این کشور اکنون پس از اعمال تحریم‌های زیاد علیه ایران و روسیه، در زمینه مسائل مربوط به این کشورها کار زیادی از دستش بر نمی‌آید.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن انتصاب سفیر جدید توکیو در تهران تبریک گفت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی فهرستی از قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت را منسوخ اعلام کردند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش این کمیسیون در خصوص وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد.

طرح اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع ورزشگاهها و تأسیسات و اماکن ورزشی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به مساله‌ی معیشتی و اقتصادی گفت: مجلس در گام‌های پایانی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در این شرایط دشوار معیشتی مردم احساس تنهایی نکنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی در طرح یک فوریتی تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعمال کردند.

فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) ابراز امیدواری کرد که به زودی با ادعیه زاکیه حضرت مهدی (عج) شاهد رفع بلاها و مشکلات از جوامع اسلامی و ملت های مستضعف باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و گزارش کمیسیون صنایع در مورد بررسی بازار فولاد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.