پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده کلیمیان در مجلس با بیان اینکه کلیمیان ایران در کمال آزادی به انجام فرائض دینی خود مشغول هستند، تاکید کرد که آن ها دارای آزادی‌های اجتماعی و آزادی بیان برابر سایر هم‌میهنان خود هستند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مشکلات معیشتی، مسکن و ازدواج جوانان را در فرصت باقی مانده حل کنید. لطف امام جامعه ضربه گیر اعتراضات مردمی شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تکمیل همه طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استان‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.

وزیر کشور گفت: پدافند غیر عامل فقط وظیفه نیروهای نظامی و انتظامی نیست؛ بلکه باید جایگاه ملت در پدافند غیرعامل تعریف شود.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نظام های فکری مکتب شهید سلیمانی بیان کرد: باید نظام های منظومه مکتب شهید سلیمانی را استخراج و برای نسل جوان کشور و جوانان سایر کشور ها تبیین کنیم.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی به مناسبت سالگرد شهادت دکتر فتحی شقاقی بیانیه ای منتشر کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بعید است که دشمنان به سمت تهدید زمینی (جنگ نظامی) بروند و آن چیزی که دشمن دنبال می‌کند، تهدیداتی در حوزه سایبری، شیمیایی، زیستی و پرتویی است و همین بیماری کرونا نیز شاید ناشی از همین موضوعات باشد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پنجم آبان به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد.

امیر سرتیپ حیدری گفت: قدرت دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پشتوانه محکم برای امنیت ملی کشور است.

علیرغم شیوع کرونا و لغو تجمعات و برنامه های حضوری، در ادامه روند فعالیت های مرتبط با آموزش زبان فارسی به علاقه مندان و فرهنگ دوستان ژاپنی، از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، دومین دوره مجازی و برخط آموزشی با همکاری بنیاد سعدی در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، علمی و هنری آغاز شد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اصول متعدد قانون اساسی به ویژه اصل 3 بند 12 و اصل 43 بند اول دولت را به تامین نیازهای اساسی مردم و رفع فقر و محرومیت موظف کرده است، حال با توجه به شرایط موجود و شرایط بیکاری برنامه دولت چیست؟

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از استقرار کارشناسان قوه قضاییه در مجلس برای ثبت اموال و دارایی نمایندگان خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از استقرار کارشناسان قوه قضاییه جهت ثبت اموال نمایندگان در مجلس خبر داد.

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مصوبه مربوط به تصمیمات دومین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید ابلاغ شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد مصرف فولاد در 6 ماه ابتدای سال جاری 19 درصد بوده که این خبر خوبی است ونشان دهنده توسعه صنعتی و پویا تر شدن اقتصاد کشور است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با انتقاد از وضعیت بیمه خبرنگاران عنوان کرد: وزارت ارشاد متاسفانه دیگر خبرنگاران را بیمه نمی کند.