پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر ایران در باکو با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های نوین آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خود را اعلی‌حضرت همایونی شاهنشاه و حامیان و طرفدارانش او را پدر ایران نوین می خواندند. او به لطف اعتماد به نفس افراطی و البته حمایت سفارت انگلستان از اعتماد احمد شاه قاجار سوءاستفاده کرد و با کودتا سلسله قاجار را سرنگون کرد و پس از تکیه بر صندلی سلطنت بله قربانگوهای فرهیخته دربار را به خط کرد تا اسم فامیل برایش انتخاب کنند، اما این قزاق سیه چهره معنی پهلوی که درباریان به عنوان اسم فامیل...

یک فعال سیاسی گفت: درست است که با انتقادات سالم نوع مدیریت مسئولین ارتقاء پیدا می کند اما نباید به گونه ای عمل کنیم که موجبات سو برداشت دشمنان را فراهم کند.

یک حقوقدان در واکنش به ابلاغ سند امنیت قضایی از سوی رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد که تشکیلاتی در این قوه برای نظارت مستمر بر اجرای این سند تشکیل شود و هم‌چنین اگر کسی یا کسانی می‌خواهند جلوی این سند را بگیرند نامشان افشا شوند که در واقع چه کسانی نمی‌خواهند عدالت به معنای واقعی کلمه در کشور اجرا شود.

قانون اساسی دو وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را برعهده مجلس شورای اسلامی قرار داده و همین سند مهم ملی، در اصول مختلف بارها بر رعایت اخلاق در جامعه تاکید کرده لذا براساس آنچه قانون پیش‌بینی کرده نمایندگان در انجام وظایف نمایندگی خود باید علاوه بر چارچوب‌های قانونی، رعایت اخلاق را مورد توجه قرار دهند.

یک کارشناس مسائل آمریکا، اظهار کرد: دو گروه مهم در حزب جمهوری خواه آمریکا از ادامه حاکمیت ملی گرایان در این کشور به ریاست "دونالد ترامپ" نگران هستند و تمایلی ندارند که ترامپ برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود.

استفتائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب / تحریم ایرج مسجدی از سوی آمریکا / هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح به ارمنستان و آذربایجان / اعمال محدودیت‌های شدید در 43 شهر / کاهش 50 درصدی حضور کارکنان دولت در تهران تا پایان آبان / ادعای عجیب یک مقام آمریکایی علیه ایران / بازداشت مامور نگهبانی شرکت نفت آبادان و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهارشنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود...

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، با سرگئی روبنیکویچ، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس دیدار و گفت‌وگو کرد.

با مشارکت «بنیاد احسان» ستاد اجرایی فرمان امام، پویش «نذر رهایی» با هدف آزادی زندانیان غیرعمد نیازمند حمایت اجتماعی آغاز به کار کرد.

مجمع عمومی «حزب پایداری انقلاب اسلامی» به صورت مجازی و با حضور ناظر وزارت کشور برگزار شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پیروزی ترامپ و بایدن فرقی نمی‌کند؛ کارگردانان ریاست جمهوری آمریکا، هدف‌شان براندازی نظام است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی را تشریح کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی تحت عنوان پیام آدینه به مسائل و نکات مهم روز پرداخته است.

نوام چامسکی، فیلسوف آمریکایی اقدام نامشروع آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی را به ترور مایک پمپئو توسط ایران تشبیه کرد.

سفیر ایران در اتریش با اشاره به دیدارش با دبیرکل صلیب سرخ این کشور گفت که در این ملاقات بر نحوه تقویت و ارتقاء همکاری های مطلوب جاری میان صلیب سرخ اتریش و جمعیت هلال احمر در زمینه های مختلف همفکری شد.

وزارت امورخارجه کشورمان در خصوص قراردادن نام سفیر رژیم آمریکا در عراق در فهرست اشخاص مورد تحریم از سوی جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد.