پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

باسابقه ترین امام جمعه کشور گفت: وحدت جهان اسلام در برابر استکبار یک وظیفه حیاتی است، همه از ولایت فقیه پیروی کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: امروز ایران سفیر آمریکا در عراق و دو مقام دیگر رژیم آمریکا را ترور مجرمانه سردار سلیمانی نقش داشته‌اند، تحریم کرد.

سفارت آلمان در ایران ضمن عذرخواهی بابت تعطیلی بخش کنسولی و روادید درطی این هفته، تاریخ جدید بازگشایی این بخش را اعلام کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و رییس سازمان زندان‌ها از ندامتگاه زنان استان تهران بازدید کردند.

استفاده امارات از خط لوله نفت ایلات - اشکلون، بدون رضایت مالک قانونی آن، ایران، می‌تواند تجاوز آشکار و غیرموجه به حقوق ایران و مایملک آن بشمار آید.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه امروز صبح با حضور در دانشگاه امیر کبیر تهران فرایند برگزاری آزمون عمومی تصدی منصب قضا را مورد بررسی قرار داد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: هرگونه خطا و تهدید در مرزهای مشترک جمهوری‌اسلامی ایران با ارمنستان و آذربایجان را تحمل نخواهیم کرد.

سفیر ایران در مسکو تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه تجاوز به خاک کشورمان را تحمل نخواهد کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد هر پیشنهادی که منجر به مهار کرونا در این شرایط می شود باید با قدرت تمام اعمال گردد.

نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: سمینار مجازی سفرای کشورهایی که از تحریم‌ها تاثیر پذیرفته‌اند، به زودی برگزار می‌شود.

سفیر ایران در سوئد گفت: بازگرداندن ایرانیان اخراجی با زور به کشور، خلاف قوانین ایران، قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است وما مجاز به انجام چنین کاری نیستیم.

سفیرجمهوری اسلامی ایران در عراق در رابطه با تحریم خود از سوی آمریکا اظهار کرد: از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم.

سعید خطیب زاده سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در سالگرد ولادت شهید بهشتی یادش را گرامی داشت.

در گفت وگوی سفیر کشورمان با «مورگولف» معاون وزیر امورخارجه روسیه، طرفین ضمن مرور آخرین تحولات صورت گرفته در حوزه دوجانبه، تحولات منطقه ای و حوزه های اقتصادی و هسته ای، چشم انداز همکاری های دو کشور را با توجه به شیوع ویروس کرونا مورد بحث و بررسی قرار دادند.

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که به دلیل نبود محدودیت های سختگیرانه موج کرونا روز به روز بزرگ تر شده و افراد بیشتری را با این بیماری درگیر می کند.

شماره‌ی دویست‌وپنجاه‌ونهم هفته‌نامه‌ی خط حزب‌الله با عنوان «امید صادق» منتشر شد.