پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنای آمریکا مدعی شد که ایران می‌خواهد اعتماد آمریکایی ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تضعیف کند.

وزارت خارجه داری آمریکا از اعمال تحریم علیه سفیر ایران در بغداد و سه سازمان رسانه‌ای مرتبط با سپاه پاسداران خبر داد.

بررسی طرح تامین کالاهای اساسی، طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری و حضور وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال یکی از نمایندگان در دستور کار جلسات علنی هفته آینده مجلس است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که انتقادها باید دلسوزانه و همراه با راهکار مطرح شود تا جامعه را رشد دهد، اما دنبال کردن مسیر تخریب و فحاشی تنها مشکلات را تشدید می‌کند.

بیش از یک ماه است که سازمان غذا و دارو ضابطه طرح توزیع داروهای مخدر توسط داروخانه‌ها را ابلاغ کرده است، اما حالا دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز سرپایی درمان اعتیاد کشور می‌گوید که سازمان غذا و دارو به صورت مستقل و برخلاف مصوبه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر ضابطه خود را تدوین کرده است.

سخنان رییس قوه قضاییه در شورای عالی قوه قضاییه، برگزاری دومین دادگاه جرایم سیاسی و ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی از مهم ترین اخبار حقوقی و قضایی هفته جاری بود.

یک تحلیلگر مسایل سیاسی کشور با انتقاد از طرح شعار استعفا یا استیضاح رییس جمهور گفت: استعفا یا استیضاح رئیس جمهور به معنای بی نظمی و بی قاعدگی است. ما در یک شرایط ویژه به لحاظ کرونا و فشارهای اقتصادی آمریکا قرار داریم و در این شرایط ویژه، نباید دنبال شرایط ویژه تری باشیم زیرا از دل این مسائل بحران به وجود می آید.

سفیر پیشین ایران در آذربایجان گفت: مکانیسم مینسک و مسیر شورای امنیت بهترین راه‌حل برای حل مساله قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجل شورای اسلامی تاکید کرد که مسئولان باید با وحدت و همدلی از تخریب یکدیگر پرهیز کرده و تمامی تلاش خود را جهت حل مشکلات مردم قرار دهند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به رغم تهدیدات آمریکا و کرونا روابط با ایران را توسعه می‌دهد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: امریکا مشتاق آغاز مسابقات تسلیحاتی در جهان است.

با اوج گرفتن ویروس کرونا، سفر وزیر گردشگری ایران به مسکو برای امضاء توافق‌نامه لغو ویزای گروهی ایران و روسیه بار دیگر به تعویق افتاد.

دوم آبان سالروز باز شدن «بی‌قید و شرط» و «ناگهانی» درهای زندانهای قصر، اوین و قزل حصار روی 1126 زندانی سیاسی است که از چند ده تا چند صد ماه سابقه زندانی در زندانهای ساواک داشتند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با وزیر کار و حمایت‌های اجتماعی این کشور گفت‌وگو کرد.

رییس کل دادگستری خوزستان ضمن ارائه توضیحاتی درباره ماجرای کلیپی که در آن دختری با صورت خونین بر روی زمین افتاده است، از بازداشت مامور نگهبانی شرکت نفت آبادان خبر داد.

نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هم افزایی سازمان ها می تواند به بهره برداری هرچه بهتر از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی کمک کند.