پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

رئیس جمهور در بیست و نهمین هفته از پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی را برای ساخت مسکن در قالب طرح‌های اقدام ملی مسکن و مسکن مهر در استان‌های مختلف کشور افتتاح کرد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهم‌ترین ویژگی که مردم دوست دارند یک کاندیدا داشته باشد این است که کاندیدا به طور شفاف با مردم صحبت کند به این معنا که مشکلات کشور را به طور واضح برای مردم بیان کند

رئیس جمهور آمریکا باری دیگر ادعاهای انتخاباتی اش درباره ایران را تکرار کرد.

یک مقام آمریکایی مدعی شده است که ایران و روسیه با اقداماتی در حال مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هستند.

رهبر انقلاب اسلامی به استفتائاتی درباره کرونا پاسخ فرمودند.

امروز برای اولین بار سامانه پدافندی تمام ایرانی و برد بلند باور 373 با اهداف دور ایستا مقابله می کند.

مشهدی صغری خدمتکار خانه از لای در داخل اتاق را نگاه کرد. روی سجاده و کتاب دعایش به حالت سجده خم شده بود و تکان نمی خورد. نزدیکتر شد صدایش کرد اما جوابی نشنید. به حالت طاق باز خواباندش. زیر چشمانش خرمایی رنگ و کبود بود و لکه های بنفش سینه و سرشانه هایش را پر کرده بود، دستها و پاهایش هم کبود بود. به سرعت به بیمارستان نجف منتقلش کردند. زردی انگشت بزرگ پای چپش شک پزشک معاینه کننده را به...

یک حقوقدان گفت: سند امنیت قضایی تحولی مهم در فرهنگ قضایی و دموکراسی کشور باید محسوب گردد و قطعا در صورت اجرایی شدن صحیح آن، از موجبات جلب اعتماد عمومی به دستگاه قضایی کشور خواهد بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان کردستان از تغییر زمان برگزاری همایش «مرز، مناسبات اجتماعی و توسعه فرهنگی» به هفته پژوهش خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به این همایش تا 10 آذرماه تمدید شد.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به شیوع کرونا و جان باختن تعداد زیادی از ایرانیان گفت: معتقدم که مدارس باید کاملا تعطیل شود، همه سفرهای غیرضروری بین استانی ممنوع شود و ساختارهای اداری باید با حداقل نیرو برگزار شود.

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: رفع محدودیت‌های تسلیحاتی باعث شد موقعیت ایران در سطح منطقه و بین‌الملل ارتقا یابد چون اروپا، چین و روسیه از آن با وجود یکه تازی آمریکا حمایت کردند و این حمایت بر سایر کشورها نیز اثرگذار بود.

بررسی گرانی‌های بازار در جلسه غیر علنی / سخنرانی فرمانده نیروی انتظامی در صحن علنی / اعلام وصول طرح تشدید مجازات تهدید کنندگان مردم / اصلاح طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی / بررسی استیضاح رییس جمهور در جلسه شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی و... از جمله مهمترین اخبار روز (چهارشنبه) سی ام مهرماه 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

تکرار ادعاهای تبلیغاتی ترامپ / اطمینان قالیباف برای تثبیت در بازار بورس و ادامه روند کاهشی قیمت دلار / توصیه روحانی به بی اعتنایی به جنجال ها / شجریان علیه منافقین و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید روز چهارشنبه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم روند صادرات محصولات غیرنفتی کشور از هفته های آینده پرشتاب شود اظهار کرد: شرایط برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غیرنفتی با مسیر جدیدی که ایجاد کرده ایم، فراهم خواهد شد.

اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه اعلام کرد: رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با خانواده شهید محمد محمدی ضمن ابراز همدردی با این خانواده، بر برخورد سریع، دقیق با قاتل و مسببین شهادت این شهید امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امروز هیچ نگرانی برای تامین و تولید بذر مورد نیاز کشور نداریم.