پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

جلسه شورای نگهبان صبح امروز چهارشنبه (30 مهر 1399) جهت بررسی آخرین مصوبات ارسالی برگزار شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر سران قوا، جلسات مشترک شان را جدی بگیرند و دبیرخانه شأن را تقویت کنند و از دیدگاه اقتصاددانان استفاده کنند خیلی زود بر اداره کشور مسلط می‌شوند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: می‌توانیم انتخاب کنیم که یا اسیر گذشته باقی مانده و عدم ثبات و تنش ادامه یابد و یا اینکه با همکاری یکدیگر صلح، امنیت، ثبات و شکوفایی را برای همگان برگزینیم.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با اعلام آغاز طرح بزرگ غربالگری در زندان های هرمزگان از حضور قضات در ندامتگاه های استان برای شناسایی زندانیان حائز شرایط آزادی خبر داد.

سازمان خصوصی سازی از فسخ قرارداد واگذاری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه امتناع کرد بنابراین پرونده این سازمان به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارجاع شد.

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی، حضور در پهنه گسترده جغرافیای ایران و ایجاد فضای امن و آرام در شهرها، روستاها و نقاط مرزی را بخشی از ماموریت‌های این نیروی خدوم دانست و گفت: نیروی انتظامی در شرایط گوناگون کشور به خوبی از عهده ماموریت خود برآمده و تحسین و رضایت مردم را کسب کرده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت که قطعی شدن ممنوعیت صید ترال با پیگیری فراکسیون محیط زیست، کمک قوه قضائیه و نیروی دریایی میسر شده است.

سخنگوی وزارت کشور گفت: باتوجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور و نیازمندی شهرداری‌ها و دهیارها در ایجاد درآمدهای پایدار از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم هر چه سریعتر لایحه درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تعیین تکلیف کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی از یگان ویژه انتظامی شهید مدرس مستقر در مجلس بازدید کرد.

در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 اهداف ارتفاع متوسط و ارتفاع بلند مهاجم با شلیک سامانه‌های بومی 3 خرداد نیروی هوافضای سپاه و 15 خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش سرنگون شدند.

هیات‌های دو کشور ایران و عراق امروز در تهران دیدار و گفت‌وگو کردند.

رییس سازمان بسیج اصناف کشور در دیدار با فرمانده کل سپاه پاسدارن به ارایه گزارش عملکرد این سازمان طی 8 ماه گذشته پرداخت.

جلسه هیات دولت، چهارشنبه 30 مهرماه با حضور رییس جمهوری و وزیران در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی30 مهر به ریاست محمد باقر قالیباف، و با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد. در این جلسه سردار اشتری ضمن تشریح خدمات نیروی انتطامی در سراسر کشور، خواستار تصویب قوانین حمایتی و اعتباری از مأموران فداکار ناجا و رفع دغدغه‌های معیشتی آنها شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: اعلام تعطیلی ادارات تهران بر عهده ستاد ملی کرونا است.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.