پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: 66 لایحه دولت در مجلس باقی‌مانده که از این میان تعداد قابل‌توجهی در راستای همان توقعات و مطالباتی است که نمایندگان از دولت دارند اما زمان زیادی از تقدیم آن‌ها گذشته و هنوز رسیدگی نشده‌اند.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به شرایط مردم استان سیتان و بلوچستان گفت: زاهدان در کشور تنها کلان شهری است که دارای بیش از 43 درصد حاشیه نشین است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از محکومیت یک میلیارد و 330 میلیون ریالی متهم پرونده قاچاق سیگار خبر داد.

نایب رئیس فراکسیون محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی نسبت به گرانی‌های لحظه‌ای انتقاد کرد.

طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگروه مشترکی میان وزارت صمت و کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی موضوعات مهمی همچون خودرو تشکیل شده و بزودی طرح مشترکی برای ساماندهی بازار خودرو ارائه خواهیم کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با طرح انتقادات تند از رئیس جمهوری تاکید کرد که به واسطه وجود نیروهای مسلح و مقتدر و مومن کسی جرأت نگاه چپ به این مرز و بوم را ندارد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت ارز، مسکن و خودرو و تورم اقتصادی از شرایط موجود انتقاد کرد.

نماینده اراک تاکید کرد که دامداران به دلیل مشکلات جدی در عرصه تولید و افزایش قیمت نهاده ها تحت فشار هستند و با این روند دام های شیری و گوشتی بسیاری به کشتارگاه ها وارد می شود.

222 نفر از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه ای از خدمات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کردند.

رییس سازمان اداری استخدامی کشور گفت: اینکه عده‌ای تصور کنند اگر یک‌سوم از کارمندان را دورکار کردیم یعنی تعطیلی، نه! اینگونه نیست.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع استیضاح رییس جمهور در جلسه شورای مرکزی فراکسیون گفت که تصمیم‌گیری نهایی در این باره به جلسه مجمع عمومی فراکسیون در هفته آینده موکول شده است.

نمایندگان مجلس طرح اختصاص قیر رایگان به راه‌های روستایی را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

چند روز پس از درگذشت استاد محمدرضا شجریان، چهره نامدار موسیقی در ایران، تصویری از دوران نوجوانی او منتشر شد. نوع نشستن این استاد آواز در کنار فرد سمت چپ عکس حاکی از ارتباطی عاطفی میان محمدرضای نوجوان و این فرد است.

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طرح تشدید مجازات تهدید کنندگان مردم را به همراه چندین طرح دیگر به صورت عادی اعلام وصول کرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دور نیست زمانی که اوضاع از اینکه هست بهتر شود، مثلا بازار آهن به نفع مردم تنظیم می‌شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از بررسی نحوه نظارت پذیر کردن شبکه تولید و توزیع کالاها و رفع معایب موجود به منظور بازگرداندن ثبات اقتصادی به بازار در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی خبر داد.