پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد استفاده از معوقات مالیاتی کارت های بازرگانی به منظور تامین بخشی از منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی با استفاده از کالابرگ را ارائه کرد.

سخنگوی قوه قضاییه به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر اینکه «لازم است قوه قضاییه در موضوع توهین برخی نمایندگان مجلس به رییس جمهور ورود کند» واکنش نشان داد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر نیرو در جلسه بعد از ظهر این کمیسیون و پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان خبر داد.

دادستان کل کشور گفت: یکی از بنیان‌های فساد در هر جامعه مدیران و مسئولان فاسد و به عبارتی مافیای قدرتی هستند که هم خود فاسدند و هم فساد را در جامعه منتشر می‌کنند تا در بستر فساد بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

دادستان فردیس با بیان اینکه سه نفر از کارکنان شهرداری مشکین دشت به اتهام اخذ رشوه بازداشت شدند گفت: احتمال بازداشت افراد دیگر دخیل در این پرونده وجود دارد.

نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل با عنوان "بررسی جامع وضعیت در خلیج فارس" با حضور وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بررسی مشکلات وارد کنندگان و تولید کنندگان تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت که کمیسیون به دنبال حل مشکل این صنف است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال تاکید کرد: با لغو محدودیت های تسلیحاتی سازمان ملل، ایران به دنبال رقابت تسلیحاتی در منطقه نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به گزارش هیات اعزامی این کمیسیون به منطقه قره باغ گفت که کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی ابعاد مختلف درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را بررسی خواهد کرد.

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال 98 قوه قضاییه پرداخت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها از تعیین 8 اولویت کاری برای کمیسیون به ویژه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در چهار سال پیش رو خبر داد.

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه به مناسبت 18 اکتبر؛ لغو محدودیتهای تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را در یک روزنامه روس منتشر کرد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن مسئله آب جنوب استان سیستان با حضور وزیر نیرو در کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: ما از پاسخ‌های آقای اردکانیان قانع نشدیم و تلاش می‌کنیم که سوال از ایشان به صحن مجلس ارجاع شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبهه پایداری استیضاح رییس جمهوری را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی‌داند، گفت: استیضاح رییس جمهوری در این شرایط موجب تلاطم سیاسی و شوک بازار در حوزه اقتصادی خواهد شد که فشار را بر مردم افزایش می‌دهد.

فرمانده معظم کل قوا در پیامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی از زحمات و تلاشهای کارکنان خدوم این نیرو قدردانی کردند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی راهبردها و رویکردهای جدید مرکز پژوهش‌ها درباره حوزه‌های صنعت و معدن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.