پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سفیر ایران در بلغارستان امروز با امیل کوشلوکوف، رئیس تلویزیون ملی بلغارستان دیدار کرد و با اشاره به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، از وی خواست تا مظلومیت مردم ایران را به مخاطبان رسانه ملی بلغارستان منعکس کند.

دومین دور مذاکرات هیئت قضایی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: ملت‌های مسلمان ذلت سازش با رژیم صهیونیستی را به هیچ وجه تحمل نخواهند کرد.

سخنرانی دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در نشست شورای امنیت با عنوان بررسی جامع وضعیت در خلیج فارس برگزار شد.

وزیر امور خارجه در توییتی با اشاره به سخنرانی خود در نشست مجازی شورای امنیت درباره اوضاع خلیج فارس، همه کشورهای منطقه را به همزیستی مسالمت آمیز و صلح دعوت کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: با افزایش قیمت اراضی، دست اندازی در این عرصه و تصرفات اراضی ملی شدت پیدا کرده است که در این خصوص دستگاه های اجرایی باید قاطعانه و جدی پیگیری لازم را انجام دهند.

تعدادی از نمایندگان شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی بعداز ظهر امروز (سه شنبه) با معاون اول رییس جمهور دیدار کردند.

رییس دفتر دادستان کل کشور گفت که حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دستور "رسیدگی سریع و قاطع به پرونده شهید امر به معروف" را صادر کرده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهوری نصاب لازم را نداشته است، گفت که در صورت مطرح شدن استیضاح شخص رئیس مجلس در این باره تصمیم گیر است.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای توجه به اعتبارات این وزارت‌خانه در بودجه 1400 خبر داد.

هشتصد و سی و دومین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی برگزار شد و در این جلسه "سند سیاست ها و برنامه های اقدام سکوی (پلتفرم) آموزشی، پژوهشی و تربیتی ملی کشور" از سوی اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز نوبت عصر کمیسیون متبوع خود عنوان کرد: در این جلسه اولویت های پیشنهادی مرکز پژوهش ها برای کمیسیون فرهنکی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری پیروزی مردم بولیوی علیه نقشه‌های آمریکا را به زبان اسپانیولی تبریک گفت.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز نوبت عصر کمیسیون متبوع خود گفت که در این جلسه لایحه توقف اجرای احکام خلع ید و قلع و قمع ورزشگاه‌ها و سایر تاسیسات و اماکن ورزشی تابع وزارت ورزش و جوانان اعاده شده از شورای نگهبان از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر صمت در جلسه این کمیسیون گفت که براساس اظهارات رزم حسینی مقرر شده از نیروهای بسیجی در حوزه نظارت استفاده شود تا کالاهای احتکار شده کشف و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.