پنج‌شنبه 19 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایسنا

سیاسی خبرگزاری ایسنا

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در پی پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرد که ایران برخلاف عربستان سعودی به دنبال ملحق شدن به رقابت تسلیحاتی در غرب آسیا نیست.

جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی دلایل گرانی بازار برگزار شد.

با لغو تحریم تسلیحاتی ایران، کشورمان از این پس می‌تواند صادرات و واردات انواع سلاح را داشته باشد و درآمد قابل توجهی کسب کند.

رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 99 با اعلام رمز یا رسول الله (ص) با گسترش و استقرار سامانه‌های بومی موشکی، راداری، اطلاعات شناسایی، جنگ الکترونیک، سامانه های ارتباطی و شبکه دیده بانی بصری آغاز شد.

وزارت خزانه داری آمریکا یک شرکت آمریکایی را به اتهام آن چه نقض تحریم‌ها علیه ایران توسط یک زیر مجموعه آن در ترکیه عنوان کرده، جریمه کرد.

سفیر ایران در اوکراین اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات ایران و اوکراین در اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر در کی‌یف برگزار می‌شود.

سفیر پیشین ایران در بولیوی با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور آمریکای جنوبی گفت: آقایان «لوئیس آرسه» و «داوید چوکه اوئنکا» با برگ برنده آقای مورالس در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی پیروز شدند ولی قطعا سیاست‌های آنها پیچیده تر از زمان مورالس خواهد بود.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اقدام حاکمیتی نسبت به دورکاری حداکثری در شهر تهران و ممنوعیت سفرهای غیرضرور تاکید کرد و از نامه در دست انتشار فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای کم کردن آلاینده‌های کلانشهرها سخن به میان آورد.

یک فعال سیاسی گفت: با استیضاح رئیس جمهور یک مسئله به مسائل کشور اضافه می‌شود.

یک حقوقدان گفت: تنظیم سند امنیت قضایی به طور کلی بسیار خوب و در الحاق به مقررات وزین و مثبت کشور قابل احترام است.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مسئولان با دنبال کردن جدی پروتکل‌ها می‌توانند مشوق مردم بوده و احساس مسئولیت‌پذیری آنان را افزایش دهند.

اخیرا در خبرها ادعای تولید دارویی برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا از سوی یکی از محققان همدانی منتشر شده، ولی تاکنون مستندات علمی این دارو مبتنی بر تایید آن اعلام نشده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست که چندی قبل از طرح آیش دریا و تصمیم این فراکسیون مبنی بر «تعطیل کردن موقت صید ترال» خبر داده بود گفت: صید ترال از اول آذرماه به مدت 2 سال ممنوع شد.

مرز باشماق که حائز رتبه اول ترانزیت کشور در سال جاری است این روزها را با هموار کردن چالش های کرونایی پشت سرمی گذارد.

یک کارشناس مسائل شبه قاره با تشریح اهداف سفر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به ایران گفت: عبدالله عبدالله به دنبال این است که موضع کشور افغانستان در مقابل طالبان با یارگیری منطقه‌ای تقویت شود.

اظهارات رییس جمهور درباره تامین کالاهای ضروری و دارو / واکنش سخنگوی دولت به شکسته شدن حصر تسلیحاتی کشورمان / تخلفاتی در استانداری یکی از استان‌های جنوبی کشور / اعلام آمادگی وزارت دفاع برای تجهیز نیروی انتظامی و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.