یک‌شنبه 8 مهر 1403

باستان شناسان

باستان شناسان

خبرگزاری ایسنا

پایگاه خبری «لایو ساینس» به مناسبت نزدیک شدن به پایان سال 2019، فهرستی از 10 اکتشاف برتر حوزه باستان‌شناسی سال 2019 منتشر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «گنج‌یابی تا باستان‌شناسی» از تازه‌های انتشاراتی کتابخانه ملی ایران به بازخوانی رویکردهای ایران شناسان در جست و جوی آثار عتیقه و کاوش‌های باستان شناسی ایران پرداخته است.

خبرگزاری ایسنا

«صدها هکتار محدوده‌ی محوطه باستانی و بزرگ دژ رشکان ری و مجموعه نقاره‌خانه و گورستان ایلخانی درست در داخل شهر ری امروزین و منطقه 20 شهرداری تهران که می‌تواند و باید پر رونق‌ترین و جذابترین گردشگاه‌های پایتخت باشد، امروز به پناهگاه امن معتادان و متروک و مهجورترین و شاید از جمله ناامن‌ترین نقاط باستانی کشور تبدیل شده‌اند، که اگر این روند بی‌اعتنایی به میراث فرهنگی ری ادامه یابد، بی‌گمان...

خبرگزاری میزان

رژیم امارات طی سالیان اخیر تلاش کرده است تا به رغم اینکه تنها چند دهه از تاسیس این کشور می‌گذرد، خود را به عنوان یک تمدن باستانی معرفی کند.

وب‌گاه عصر ایران

وب‌گاه عصر ایران

علاوه بر این محققان توانستند دی ان ای مربوط به میکروب‌های دهان و چندین پاتوژن مهم انسان را از این آدامس استخراج کنند.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان

پروفسور آندریانو روسی رئیس ایزمئو در نمایشگاه ایران و ایتالیا گفت: برخی از اطلاعات مرتبط به شهر سوخته هنوز در ایران و در ایتالیا چاپ و منتشر نشده است.

وب‌گاه تابناک

وب‌گاه عصر ایران

وب‌گاه عصر ایران

وب‌گاه عصر ایران

حدود دو هفته پیش یک مقبره باستانی ساخته‌شده از سنگ گرانیت سیاه‌رنگ در کشور مصر کشف شد. این مقبره در حین کاوش‌های مناطق ساحلی شهر اسکندریه شناسایی‌شده و در آن، یک تابوت سنگی به طول 10 فوت در حدود 3 متر به دست آمد که تاریخ آن به دوره حکومت بطالسه در مصر و حدفاصل سال‌های 305 تا 30 پیش از میلاد بازمی‌گردد. این تابوت در حدود 2 متر ارتفاع داشته و وزن آن نیز حدود 30 تن تخمین زده می‌شود.