دوشنبه 9 مهر 1403

بام لند چیتگر

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بام لند چیتگر

بام لند در همه فصول سال گزینه جذابی برای خرید، رستوران گردی و تفریح محسوب می شود

بام لند به معنای شهری از تلفیق فرهنگ وموسیقی وسلامتی در تهران است، این مجموعه ازمعماری چشم نواز و زیبایی بهره برده است که از تلفیق ساختمان های سنتی با ساختمان های لوکس و مدرن امروزی الهام گرفته شده که این مجموعه تمامی استانداردهای بین المللی و روز دنیا را گذرانده، و دلیل این که نام این مجموعه، بام لند شهر سلامتی است، این است که در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس و در نزدیکی جنگل های چیتگر قرار گرفته وهمین امرباعث شده تاعموم مردم ورزش دوست، به این سمت جذب شوند.

نزدیک به شش کیلومترمسیرزیبای پیاده روی، مجهز به سیستم تصفیه هوای طبیعی جنگل و دریاچه، مسیر دوچرخه سواری در کنار قایقرانی و ماهیگیری و سوارکاری به راستی بام‌لند را به سرزمین تندرستی بدل کرده است. طراحی آمفی تأتر رو باز و سرپوشیده و در نظر گرفتن چهار سالن سینما با تازه ترین تکنولوژی روز صدا و تصویر دنیا در کنار فضاهای زیبایی که برای اجرای برنامه‌های فرهنگی وهنری، پیش بینی شده، بام لند را به شهرهنربدل کرده است. دراین مقاله ازآس چارتربه معرفی این جاذبه زیبای گردشگری باملند تهران می پردازیم. شما می توانید برای رفتن به باملند از سایت آس چارتر بلیط مشهد تهران را رزرو نمایید.

معرفی بام لند 

اولین مرکز خرید خطی ایران در فضای بازاست، این مجموعه با داشتن شهربازی سرپوشیده و زمین بازی برای کودکان، لحظات شادی را فراهم می کند. رستوران‌های مختلف زیادی از انواع غذاهای محلی تا بین‌المللی در این مجموعه وجود دارد و به گردشگران این امکان را می دهد که با هر نوع سلیقه‌ای لذت ببرند. اگرعاشق خریدهستید به راحتی می توانید تمام محصولات مود نظر خود را از برندهای معتبر بیابید.

می توانید دورتادور این مجموعه پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید، یک مسیر شش کیلومتری با چشم اندازی ازدریاچه و دیدن طلوع و غروب خورشید، برای بسیاری لذت‌بخش خواهد بود. درپیست دوچرخه سواری امکان رکاب زدن با دوچرخه شخصی، دنده‌ای و برقی فراهم شده است. همچنین می توانید از قسمت‌های غربی و شرقی ورودی این مجموعه، دوچرخه موردنظر خود را کرایه کنید.

بام لنداز کنارهم قرارگرفتن دوازده ویلای دوطبقه ساخته شده است. دریاچه مصنوعی 130 هکتار مساحت دارد و درمنطقه 22 شهرداری تهران واقع شده است. نزدیکی آن ها به پارک جنگلی چیتگر، مرکز تجاری تفریحی ایران مال و همچنین آبشار تهران که در شمال قرار دارد، سبب شده است، گردشگران بتوانند با یک تیر چندین نشان بزنند و یک روز کامل خود را به تفریح و خرید بگذرانند.

معماری بام لند

درسال 2018 این مجموعه، جایزه ویژه معماری ونشان بین‌المللی استانداررا کسب کرده است و درجشنواره‌های داخلی معماری و طراحی نیز جایزه گرفته است. معماری این بنای متفاوت را خانم مریم یوسفی و آقای مرتضی ادیب در دست داشتند. زمانی که از بالا به این مجموعه نگاه کنید، به یاد شهر یزد و بادگیرهای جذاب آن می افتید، طراحی و معماری این مجموعه از بالا، بسیار شبیه بازارهای سنتی در زمان‌های قدیم ایران است.

این مرکز خرید با تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی توانسته توجه عده زیادی را به خود جلب کند. منظره‌ای از پارک جنگلی چیتگر و خط ساحلی دریاچه باعث شده عکاسان زیادی این محیط را برای گرفتن عکس‌های زیبا و جذاب انتخاب کنند. در رستوران‌ها و کافه‌ها که در طبقه‌های بالایی این ویلاها قرار دارد، چشم‌اندازهای زیبایی از کل این مجموعه قابل مشاهده است.

دانستنی‌ها و نکات جالب در مورد بام لند

دربام لند چشم انداز فوق‌العاده‌ای از دریاچه و جنگل چیتگرخواهید داشت، بام لند مجموعه ای 60 هزارمتر مربعی با بیش از 13 هزارمترمربع فضای تجاری است. معماری زیبا و کم نظیر این مجموعه توانسته به جوایز بین‌المللی نیز دست پیدا کند. دراین مجموعه تعدادی از بهترین و لوکس‌ترین فروشگاه‌های برند مد و لباس، جواهرات، لوازم خانگی و... قرار دارند که آن را به مکانی برای خرید افراد سخت پسند تبدیل کرده است.

تفریحات و سرگرمی‌های بام لند

ماهیگیری درچیتگر

اسکله بام لند و کلوپ ماهیگیری از بهترین نقاط این مجموعه است که امکان ماهیگیری درپایتخت ایران را فراهم می کند. هزینه یک ماهیگیری برای یک روز کامل 70 هزار تومان است. هر چوب ماهیگیری نیز 30 هزار تومان هزینه خواهد داشت.

قایق سواری در بام لند

اگربه ماهیگیری علاقه ندارید، راه‌های دیگری نیز برای لذت بردن از دریاچه چیتگر وجود دارد. در بام لند می توانید قایق پدالی، شارژی و موتوری کرایه کنید و لحظات خوشی در کنار خانواده روی دریاچه چیتگر داشته باشید. هزینه بلیط این قایق‌ها از حدود 25 هزار تومان برای قایق‌های پدالی شروع می شود و به 70 هزار تومان برای قایق موتوری دربست می رسد. آس چارتربهرین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما تبریز تهران در مشهد می باشد.

واقعیت مجازی بام لند

دو بخش VR land و واقعیت مجازی زاویه در بام لند وجود دارند که با عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانند سرگرمی‌های خوبی را برای مراجعه کنندگان فراهم کند. VR land قسمت‌های قدیمی تر مجموعه است که امکانات بیشتری را برای بازی در اختیار شما قرارمی دهد. واقعیت مجازی زاویه نیز بخش جدیدتر این مجموعه است که قیمت بازی‌های آن ارزان تر است.

فوتبال دستی انسانی

در بام لند وسایل بازی زیادی وجود دارد اما قطعاً فوتبال دستی انسانی ازآن دسته بازی‌هایی است که در کمترجایی می توانید نمونه آن را پیدا کنید. درفوتبال دستی انسانی بام لند شما می توانید همراه با دوستان و خانواده خود لحظات شاد و مفرحی داشته باشید. هزینه هر نیم ساعت فوتبال دستی انسانی 40 هزار تومان است.

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی سرگرمی بسیار جذابی است که نسبت به سایر بازی‌های بام لند هزینه مناسب تری دارد. شما می توانید با تهیه یک سانس بلیط فوتبال حبابی با هزینه 30 هزار تومان برای 6 نفر وارد زمین چمن مصنوعی مجموعه شوید. از همان لحظه ورود به زمین فوتبال آن قدر اتفاقات خنده دار برای شما و هم بازیانتان رخ می دهد که کلاً نتیجه بازی اهمیت زیادی برای شما نخواهد داشت. این بازی لذت بخش را به همه افرادی که به بام لند سرمی زنند توصیه می کنیم.

لیست رستوران های بام لند

رستورانهای ایرانی: رستوران ته دیگ، رستوران دروازه طهرون، رستوران ایرانی سماک، رستوران چراغان و چلوکبابی رفتاری

رستورانهای بین المللی: رستوران باب البحر، رستوران بی کباب، رستوران روتی، رستوران رویال لانژ، رستوران کوبابا، رستوران زاهد العراقی، رستوران چینا باکس و رستوران ممد استیک هاوس

فست فودها: باروژ، برگر فکتوری، جوگریل، دونر لکوم، رولینجا، رومانا پلاس، چیکن فکتوری، نایابرای و فست فود شاخه زیتون

کافه‌های بام لند: آنتیکا کافه، ایلی کافه، بابا کافه، بستنی ورف، چای بار رستا، کافه آمفی، کافه امضا، کافه بالن رویایی، کافه باپاری، کافه دوکاتی، کافه رستوران لانجین، کافه رستوران ویکولو، کافه روژ، کافه شمرون، کافه قمر، کافه لایم پلاس و کافه ورف

بهترین زمان بازدید از بام لند

بام لند در همه فصول سال گزینه جذابی برای خرید، رستوران گردی و تفریح محسوب می شود؛ اما فصول گرم سال معمولاً شلوغ تر و پر رفت و آمدتر است. خصوصاً در تعطیلات نوروزی و تابستانی که جمعیت زیادی به بام لند جذب می شوند. آس چارتر این امکان را به شما می دهد تا باکمتراز سه دقیقه بلیط لحظه آخری خود را تهیه نمایید.

بام لند چیتگر 2