یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

بنیاد روایت فتح برای هر استان یک فیلم سینمایی تولید می‌کند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
بنیاد روایت فتح برای هر استان یک فیلم سینمایی تولید می‌کند

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با اشاره به اینکه این بنیاد تا 5 سال آینده برای تمام استان‌های کشور یک اثر سینمایی تولید می‌کند گفت: تاکنون تفاهم‌نامه با 7 استان برای تولید در سال 1402 منعقد شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سیدمحمدیاشار نادری بعد از ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت، اظهار داشت: مجموعه روایت فتح میراث ماندگار سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی است و خوشحال هستیم که ادامه دهنده راه و مسیر نورانی این شهید والامقام هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از تکالیف ما در خانواده روایت فتح تبیین مبانی انقلاب اسلامی با زبان هنر، تبیین معارف دفاع مقدس و تبیین و ترویج منطق و نظریه دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح خاطرنشان کرد: در خانواده روایت فتح به صورت دوسالانه سه جشنواره ملی و بین‌المللی تئاتر مقاومت، فیلم مقاومت و هنر مقاومت را برگزار می‌کنیم.

نادری بیان کرد: در این دوره جشنواره، شاهد تغییرات و تحولات اساسی در این دوره جشنواره بوده‌ایم و یکی از ویژگی‌های این دوره فعال شدن عرصه بین‌المللی آن است که در هفده دوره قبلی امکان برگزاری آن در این گستره را نداشتیم.

وی ادامه داد: امسال در مراسم اربعین سیدالشهدا (ع)، گروه‌های فعال و توانمند ما به مراسم پیاده‌روی اربعین اعزام شدند و اجرای برنامه با موضوعات آیینی را دنبال کردیم.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح فراتهران برگزار شدن برنامه‌های این جشنواره را یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: اراده جبهه فرهنگی روایت فتح تمرکززدایی بود و موفق شدیم امسال این جشنواره را در استان‌هایی که استعداد فراوانی در این حوزه دارند برگزار کنیم.

امام جمعه یزد: ارتباط با خدا و مردم کلید حل مشکلات است یزد استان پیشرو در نهضت ملی مسکن است

نادری با تاکید بر اینکه در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور استعدادهای فراوانی در حوزه‌های مختلف هنری وجود دارد که گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرد، گفت: با توجه به استقبال استان یزد، نخستین میزبان این جشنواره یزد انتخاب شد و بخش‌های دیگر آن در استان‌های فارس و خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر ویژگی‌های بیان شده، این جشنواره دارای ارزش‌های دیگری هم وجود دارد که از جمله آن می‌توان به امکان بروز و ظهور استعدادهای تئاتر از طریق رسانه‌ها، ایجاد انگیزش و برانگیختگی میان هنرمندان تئاتر از طریق روند رقابت و مسابقه برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح پیش برندگی و پیش روندگی را آخرین ویژگی این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره علاوه بر اینکه باید حامی جریان تئاتر مقاومت باشد، موتور پیشرانی هم هست که در این عرصه زمینه توسعه این هنر بسیار مهم را فراهم می‌کند.

نادری خاطرنشان کرد: مجموعه روایت فتح در سیاست‌های کلی خود تولید آثار فاخر و حرفه‌ای را قرار داده و وظیفه کادرسازی و تربیت هنرمند انقلابی در ساختار و بدنه حاکمیت با مجموعه وزارت ارشاد و ادارات کل ارشاد در استان‌ها است.

وی با بیان اینکه در روایت فتح فناوری نرمی در طول یک سال گذشته شکل گرفته و آن ارتباط با استان‌ها است، گفت: ما در هیچ استانی نماینده‌ای نداریم ولی وجود کنگره های شریف شهدا که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرصت بسیار خوب فرهنگی است که به واسطه آن بنا داریم در 5 سال آینده برای هر استان یک فیلم سینمایی تولید کنیم.

رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح با بیان اینکه یتیم خانه ایران، تک تیرانداز، قلاده‌های طلا و آثار مختلف دیگر از جمله تولیداتی است که توسط مجموعه روایت فتح انجام شده، گفت: در حال حاضر تفاهم‌نامه برای تولید فیلم سینمایی برای هفت استان اصفهان، اردبیل، البرز، مازندران، بوشهر، خراسان رضوی و زنجان منعقد شده و در سال 1402 این آثار وارد مرحله تولید می‌شوند.

نادری تصریح کرد: آمادگی لازم از سوی بنیاد فرهنگی روایت فتح وجود دارد که با توجه به این جشنواره، هماهنگی‌های لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه ساخت یک اثر سینمایی ویژه استان یزد هم انجام شود و سال آینده این اثر هم به مرحله تولید وارد شود.

وی گفت: تمام تلاش ما این است که تا حد امکان از بازیگران، نویسندگان و عوامل فنی هر استان در فیلم تولید شده استفاده کنیم و به این وسیله زمینه تقویت هنرمندان آن استان‌ها را فراهم کنیم.