چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد: بعید است که فرد در زمان ورزش در باشگاه ورزشی به کووید -19 مبتلا شود.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که اکنون 796 بیمار کووید 19 به خاطر وخامت حال عمومی در مراکز درمانی بستری و تحت درمان قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیر گروه مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: بیماری ایدز امروزه با رعایت اصول بهداشتی، پیشگیری، تشخیص به موقع و درمان‌های ضد ویروسی موجود قابل کنترل است و افراد مبتلا به اچ آی وی می‌توانند زندگی طولانی، سالم و بهینه‌ای داشته‌باشند.

خبرگزاری ایسنا

طبق اعلام سازمان حمایت، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به 1000 تومان کاهش یافت و حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز 800 تومان تعیین شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نسخه مدیریتی گزارش کارگروه اجرایی مطالعات آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران کرونا و پساکرونا منتشر شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در حالی تیغ انتقادها بر دولت هر روز برنده تر می شود که آنچه دولت تدبیر و امید طی این سال ها پشت سر گذاشته و آنچه در یک سال آینده پیش رو دارد؛ هر دو تحت شرایطی بسیار سخت قرار دارد. کارنامه دولت اما نشان می دهد که نتیجه این مجاهدت های بی وقفه، تماما منفعت برای جامعه می باشد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر بهداشت ضمن اشاره به بحران کرونا، گفت: به عنوان وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران متعهد می‌شوم، اجازه ندهم کوچکترین توقفی در ارائه خدمات مربوط به اچ‌آی‌وی و کیفیت و کمیت آن‌ها در کشور رخ دهد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استان بوشهر گفت: غروب روز دوشنبه جسد یک کودک غرق شده اهل دیر توسط صیادان در اسکله این بندر از آب خارج شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - با همراهی مردم قم و عمل به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عرصه برای جولان کووید19 هر روز در قم تنگ تر می‌شود و شرایط کرونایی قم روز به روز به سمت مطلوبیت در حرکت است اما مسوولان هشدار می‌دهند که کاهش احتمالی حساسیت‌های مردم دوباره باعث بازگشت قم به وضعیت های سخت تر قبلی خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تخمین می زنیم حدود 60 هزار و 431 فرد مبتلا به ویروس ایدز در کشور زندگی می کنند که از این تعداد 22 هزار و 406 نفر یعنی کمتر از 40 درصد این مبتلایان شناسایی شده اند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با گذشت 10 روز از اجرای طرح محدودیت رفت و آمد شبانه با خودرو شخصی، هنوز خودروهای کادر درمان در این شهر پیامک جریمه دریافت می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بانک مرکزی اعلام‌کرد: از مجموع واحدهای معرفی شده به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مربوط به کسب‌و کارهای آسیب دیده از کرونا، 365 هزار و 841 واحد معادل حدود 70 درصد واحدها تسهیلات مذکور را دریافت کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - امام جمعه تالش با اهدای ماسک و اقلام بهداشتی به مدافعان سلامت این شهرستان، از تلاش‌های آنها در درمان بیماران قدردانی کرد و در جریان کمبودها و کاستی‌های حوزه کاری آنها قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، گفت: کامبوزیا پرتوی عاشق سینما بود. با ساختن فیلم «کامیون» این نظرگاه را ارائه داد که در پناه عشق، آوارگی وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران "دانشگاه آلیکانته"(University of Alicante) اسپانیا اخیرا گفته‌اند به زودی دانش آموزان مدرسه می‌توانند در کلاس، هوای استریل شده‌ای را که مستقیما از راه یک دستگاه متصل به میزشان به ماسک‌های آنها پمپاژ می‌شود را تنفس کنند.