چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل انجمن احیاء ارزش ها گفت: چنانچه فردی به دلیل رفتارهای پرخطر در معرض ابتلاء به ویروس اچ آی قرار گرفت، 72 ساعت فرصت دارد تا با مراجعه به مراکز درمانی این ویرس را در بدنش نابود کند.

خبرگزاری ایسنا

از مجموع 533 هزار و 752 واحد معرفی شده به بانک‌ها به منظور دریافت تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، 365 هزار و 841 واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده مابقی واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استاندار تهران به اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح بیماریابی، نمونه‌گیری سریع و قرنطینه مبتلایان به کووید - 19 است.

خبرگزاری ایسنا

یک کارشناس حوزه کار می گوید کاهش وابستگی به نفت زمانی اثرگذار است که درآمدهای نفتی در صنایع زیربنایی و بخشهای تولیدی سرمایه گذاری شود تا کل کشور به ویژه کارگران آثار آن را در زندگی خود احساس کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه گیری بیماری کووید19 به این زودی ها تمام نمی شود، پیک های دیگر این بیماری در پیش است و باید برای روزهای سخت تر آماده شویم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس جمهوری با بیان اینکه دشمن از نرسیدن به هدف خود در توقف اقتصاد ایران عصبانی است و می‌خواهد در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستد، گفت: دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع ناامنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به روند صعودی ابتلا به بیماری کووید 19 در این استان گفت که در نتیجه کم‌توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، وضعیت شیوع کرونا در 9 شهرستان گلستان قرمز است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: اگر یک بیمار ایدزی به کرونا مبتلا شد، ممکن است تا 40 روز پس از شروع علایم بالینی، آزمایش پی سی آر وی مثبت باشد که باید نسبت به این موضوع و از سرگیری ارتباطات اجتماعی دقت کافی کند.

خبرگزاری ایسنا

سفیر ایران در نشست اختتامیه اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش گفت: ساختارهای اقتصادی بین ایران و اتریش در بین کشورهای اروپایی یکی از قابل قبول ترین‌ها محسوب می‌گردد.

خبرگزاری تسنیم

مسعود شجاعی در سفر تیم فوتبال تراکتور به کرمان این تیم را همراهی نکرد.

خبرگزاری مهر

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: لایحه بودجه سال 1400 فردا به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

وزیر ارتباطات با اشاره به تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت گفت: وقتی متوجه مشکل حاد اینترنت در دو شهرستان استان زنجان شدیم و فهمیدیم کودکان این مناطق با مشکل آموزش مجازی مواجه هستند، تصور کردیم اینها بچه‌های خود ما هستند که نمی‌توانند از ساعات آموزشی برخوردار باشند و از همه توان برای رفع مشکلات این مناطق استفاده کردیم.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح محله محور مقابله با کرونا گفت: برای مقابله با بیماری کووید 19 باید در خانه‌ها و در میان خانواده‌ها با آن مقابله کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: هم‌اکنون 28 بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند.

خبرگزاری تسنیم

نشانگان نقص ایمنی اکتسابی همچنان یک معضل جدی بهداشتی در جهان به شمار می رود و آشنایی با راه های انتقال آن، می تواند تا حد زیادی به جلوگیری از گسترش این بیماری کمک کند؛ بر اساس اعلام وزارت بهداشت کمتر از 40 درصد مبتلایان در ایران شناسایی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله ای در نشریه میدل ایست آی، با طرح این پرسش که "بایدن چگونه می‌تواند از تله مخالفان برجام عبور کند، به بررسی نقشه راه برای بایدن جهت کاهش خصومت با ایران پرداخت.