چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

مسکو - ایرنا - ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و دفاعی ایران، موجی از محکومیت شدید این اقدام تروریستی را از سوی مقامات و نهادهای رسمی روسیه و شخصیت های علمی این کشور به دنبال داشته است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح جامع برگزاری الکترونیکی امتحانات گفت: در این طرح ارسال سؤالات و تصحیح پاسخ برگ‌ها به‌صورت الکترونیکی بوده و پس‌ازآن نتایج امتحانات نهایی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. سپس بازخورد نتایج و تحلیل‌ها، جهت تشکیل کمیته بهبود کیفیت برای اصلاح برنامه‌ها و فرایندهابه سیاست‌گذاران، برنامه ریزان و مدیران آموزش‌وپرورش ارائه می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

گناوه - ایرنا - اقشار و گروه‌های مختلف شهرستان‌های گناوه و دیلم با انتشار بیانیه‌هایی، ترور شهید "محسن فخری زاده" مدیر ارشد صنعت دفاعی ایران را محکوم کردند.

خبرگزاری ایرنا

یزد _ ایرنا _ رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برنامه های فرهنگی کنگره چهار هزار شهید با رویکردهای نوین گفت: این کنگره اوایل اسفند ماه همزمان با جشنواره "خش دلانه 2" برگزار می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

محققان از ساخت "دستگاهی تعاملی" خبر داده اند که به کاربر اجازه می‌دهد خطر ابتلا به کووید -19 را در صورت حضور در اتاقی که یک فرد دیگر مبتلا در ان حضور دارد محاسبه کند.

خبرگزاری ایرنا

خمین - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان گفت: کشف کالای قاچاق در این شهرستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 169 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بیش از 160 گوشی و تبلت هوشمند با مشارکت 80 فرهنگی استان خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان محروم از گوشی و تبلت قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کمک به مهار و پیشگیری کرونا با همکاری 100 نیروی بسیجی در چهار کمیته حمایتی، مراقبتی، پایش و نظارت و آموزش همگانی ساماندهی و آغاز شد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی زندگی در دوران کرونا دشوار شده است که سنگینی هزینه‌ها در بخش سلامت این بار با تحمیل خرید لوازم بهداشتی خاص پیشگیری از بیماری کووید -19 و درمان آن بیش از پیش سبد معیشتی معلولان را کوچکتر کرده است.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار قصرشیرین گفت: همکاری و همراهی مردم با ستاد کرونا برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و مهم تر از همه ماندن در منزل برای سفیدشدن وضعیت این شهرستان ضروری است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: مراکز انتقال خون پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم

از مجموع 533 هزار و 752 واحد معرفی شده به بانک ها به منظور دریافت تسهیلات مربوط به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا، 365 هزار و 841 واحد تسهیلات مذکور را دریافت کرده و پرونده مابقی واحدها نیز در دست بررسی و تکمیل مدارک و وثایق است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: طرح «مرکز دفن و تصفیه خانه شیرابه ای» تبریز به عنوان بزرگ ترین پروژه زیست‌محیطی شمال غرب کشور تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت دارد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: 200 میلیارد تومان تسهیلات دولتی برای اصحاب فرهنگ و هنر فارس در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک روز سه‌شنبه برای دومین روز متوالی در هفته جاری، برای گروه‌های سنی حساس در شرایط ناسالم است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - براساس تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه‌لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به یک‌هزار تومان کاهش یافت.