چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون ووشو گفت: فدراسیون ووشو در ایام کرونا تمام تلاش خود را به توسعه ورزش همگانی، آموزش و سلامت هموطنان عزیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود قرار داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خوشبختانه این روزها با کاهش آمار مرگ‌ومیر و مبتلایان به کرونا رو به رو هستیم. به نظرم محدودیت‌هایی که دولت و ستاد مقابله با کرونا در خصوص کاهش شیوع کرونا ایجاد کرده است باعث روند نزولی شدن آمار شده است.

خبرگزاری ایرنا

تبریز - ایرنا - شهردار تبریز با اشاره به بار مالی 550 میلیارد ریالی شیوع کرونا برای مدیریت شهری توضیح داد: شهرداری در این مدت 225 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا هزینه کرده و از درآمد 325میلیارد ریالی خود نیز با هدف کاهش فشار اقتصادی شهروندان چشم پوشی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محمد ساعدی، کنترل و مهار بیماری ایدز را در گرو توسعه راهبردهای آموزشی، شفافیت و آگاهی بخشی دانست و اظهار داشت: ایفای نقش واسطه‌ای میان عوامل تنش‌زا و همچنین تقویت روحیه بیماران مبتلا به اچ آی وی باعث کاهش تنش، افزایش تحمل و بهبود کیفیت زندگی این قشر از جامعه می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید تداوم داشته باشد و مردم و اصناف مختلف باز هم بهتر از گذشته دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی هزار و 724 نفر مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا در این شهرستان شناسایی شده است و خدمات تست، قرنطینه در منزل و نقاهتگاه و سایر خدمات درمانی به آنها ارائه شد.

خبرگزاری ایسنا

سالانه جان بیماران زیادی به دلیل دیابت یا همان قند خون گرفته می‌شود. اما این بیماری شایع، دارای راهکارهای زیادی برای پیشگیری‌های احتمالی است که از جمله آنها می‌توان به خواب کافی، کاهش وزن و مصرف ویتامین D اشاره کرد. در این اینفوگرافیک به 12 راه ساده برای پیشگیری از دیابت اشاره شده است.

خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - فرماندار اردل با اشاره به محدودیت‌های جلوگیری از رنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: از ابتدای اجرای طرح 2 هفته‌ای محدودیت‌های کرونایی تاکنون پنج واحد صنفی متخلف در این شهرستان به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون به رغم شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌های مختلف، ناوگان حمل و نقل جاده‌ای فعال بود و حدود 22 میلیون تن کالا در استان جا به جا کرد.

خبرگزاری ایسنا

فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد دیدار تیم ملی فوتبال این کشور برابر بنگلادش با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

سمنان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز منع قانونی داشته و با متخلفان در این موضوع با جدیت برخورد می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: شهروندان استان باید برای پیشگیری و حل مشکلات بینایی فرزندانشان، غربالگری چشم آنها را جدی بگیرند و در زمان لازم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: 70 میلیارد ریال تسهیلات مرتبط با تاسیسات گردشگری به منظور جبران آسیب‌های وارده ناشی از هم گیری کرونا به فعالان این صنعت این استان پرداخت شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نامگذاری سالروز شهادت آیت الله سیدحسن مدرس به عنوان روز مجلس یادآور و موکد این مهم است که نماینده تراز مردم در نظام جمهوری اسلامی بیش و پیش از آنکه به منافع فردی و گروهی بیاندیشد باید در پی حراست از منافع ملی و کاستن از بار مشکلات مردم نه با شعار و هجمه بلکه با عمل و قانون باشد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با بیان اینکه با تشدید محدودیت‌های کرونایی، مصرف پهن باند در قم 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت‌های مناسب ارتباطی در سطح استان هیچ نگرانی درمورد افزایش مصرف اینترنت درقم وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان انتقال خون از اوایل اردیبهشت امسال اقدام به جمع آوری پلاسمای بهبودیافتگان کرونا با هدف درمان مبتلایان کرد اما آیا تمام بهبودیافتگان کرونا می توانند پلاسمای خون خود را اهدا کنند و آیا همه مبتلایان می توانند با دریافت این پلاسما بهبود یابند؟