چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و تحت تاثیر خوش بینی بازار به ساخت واکسنهای موفق و بهبود اقتصادی سریعتر، در مسیر ثبت بزرگترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

ایرنا - گرگان - هرچند اجرای طرح محدودیت کرونا با تاکید بر منع فعالیت برخی واحدهای صنفی و جلوگیری از تردد بین شهری، چهره شهرهای گلستان را پس از یک هفته تغییر داده و امید به خروج این استان از وضعیت هشدار را بیشتر کرده است؛ اما با اعلام مسئولان استانی روند افزایش مبتلایان به این بیماری نگران کننده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: جامع‌نگری، کاهش اطاله دادرسی، کاهش جمعیت کیفری و قوت‌بخشی به جنبه بازدارندگی مجازات‌ها، رویکردهای عمده و اصلی این معاونت در تهیه و تدوین لوایح و مقررات است.

خبرگزاری ایسنا

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولین گفت: در حال حاضر وظیفه همه نهادهای مردمی و دولتی پیاده کردن قوانین و مقررات حمایت از حضور موثر افراد دارای ناتوانی و معلولیت در جامعه است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس دوشنبه دهم آذر 99 گفت: تردد خودروهای سواری در محورهای استان طی 24 ساعت گذشته در مقایسه با قبل از اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا در مجموع حدود 35 درصد کاهش داشته است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نشریه نیوزویک در گزارشی نوشت: آنتونی فائوچی در مصاحبه‌ای ضمن آنکه خود را فاقد قدرت لازم در ترغیب ترامپ برای برقراری مقررات منع سفر در تعطیلات می‌داند، نسبت به رشد فزاینده مبتلایان به کووید -19 که بسیار شدیدتر از موج کنونی است هشدار داد و آن را با توجه به وضعیت کنونی قطعی دانست.

خبرگزاری ایسنا

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: شهید میرزاکوچک جنگلی از همان آغاز طلبگی با یک اندیشه آگاه، سیاسی و درک درست و دقیق از اسلام راستین، قرآن و اهل‌بیت (ع) به عرصه ورود کرد.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - با همه محدودیت‌هایی که کرونا پیش‌رویمان قرار داده، اما خانه‌نشینی اجباری این ایام، فرصت‌های بسیاری را برای ما خلق کرده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هتل‌های جهانگردی و ایرانگردی دو و سه ستاره با همکاری وزارت گردشگری و اماکنی از بنیاد مستضعفان برای قرنطینه بیماران کرونا تجهیز و بکار گرفته می شود.

خبرگزاری ایسنا

در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز، مدیر زندان قزلحصار و جمعی از کارشناسان در زندان قزلحصار پیشنهاد طرح ایجاد «قرارگاه فرهنگی» بررسی شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر چهار هزارو 49 نفر خانوار سالمند معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد یک‌هزار و 100 نفر مستمری دریافت و مابقی از سایر امکانات استفاده می‌کنند.

خبرگزاری مهر

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون از منتفی شدن موضوع حذف معافیت مالیاتی بخش کشاورزی در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی در نیمه اول امسال 32 درصد رشد کرده است.

خبرگزاری ایسنا

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم با ارسال بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، آنها را در زمینه اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین و حفظ سلامتی دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان ملزم کرد.

خبرگزاری ایرنا

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان روانسر از صدور مجوز راه‌اندازی سه مرکز مثبت زندگی در این شهرستان خبر داد و گفت: مراکز مثبت زندگی با اشتغالزایی 9 نفر در شهرهای «روانسر» و «شاهو» و روستای «نهرابی» به مرکزیت بخش مرکزی راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - طرح تولید الکل صنعتی از پرمیت آب پنیر و مشتقات آن، عنوان کار تحقیقاتی یکی از پژوهشگران شیرازی است که به انجام رسیده و به گفته او اجرایی شدن طرح نیاز به حمایت مسئولان بخش‌های مختلف دارد.

خبرگزاری مهر

اتحادیه هوانوردی، یاتا، در گزارش جدید خود اعلام کرد بحران کووید 19 امسال صنعت ایرلاین‌های جهان را به مبارزه برای بقا واداشت و ضررهای سنگین این صنعت در 2021 هم ادامه خواهند داشت.