چهارشنبه 18 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: دشمنان با به شهادت رساندن چهره های علمی و دانشمندان کشورمان، ما در مسیر علم و علم آموزی مصمم تر می کنند.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - مدیرکل انتقال خون فارس اعلام کرد: بهبودیافتگان کرونا در استان فارس از اردیبهشت‌ماه 99 تاکنون 445 واحد پلاسما به سازمان انتقال خون اهدا کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم نظارت مستمر بر اجرای پروتکل های ضدکرونا، گفت: در این مرحله با هیچکس مماشات نکنید. ما پیک زمستانه ای را مانند تمام جهان پیش روی خود داریم.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به ترور شهید فخری زاده گفت: دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاع رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که ایشان به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد، تمهیدات امینی لازم هم در ارتباط با حفاظت ایشان صورت گرفت، اما این‌بار دشمن از سبک و شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای، تخصصی و جدید استفاده کرد و متاسفانه موفق شد.

خبرگزاری تسنیم

درحالی با شیوع کرونا و تعطیلی ادارات دولتی و اصناف، درخواست بانک‌ها برای تعطیلی شعب بانکی از ستاد ملی کرونا رد شده که برخی استانداری‌ها از کارمندان بانک‌ها خواسته‌اند که نایلون ها را نیز از باجه‌ها بردارند!

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خبر همین قدر کوتاه و تلخ بود؛ «محسن فخری‌زاده» معاون وزیر دفاع در شهر «آبسرد» دماوند ترور شد؛ حالا مردم اینجا، در پشت درهای بسته امام‌زاده صالح (ع) با چشمانی گریان و دلی پر از اندوه با مایه فخر ایران خداحافظی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به سه هزار و 236 مورد بازدید انجام شده از ابتدای آذرماه تاکنون از پلمب 192 واحد صنفی بدلیل رعایت نکردن محدودیت های اجرایی در مقابله با کرونا خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری گیلان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری این استان به صورت مجازی خبر داد.

خبرگزاری مهر

اراک - فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف 5 تن و 561 کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیاتهای 8 ماهه نخست پلیس استان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرایط کرونایی تعطیلی مدارس و آموزش‌های غیرحضوری می‌تواند منجر به تغییرات دائمی در سیستم آموزشی شده و دانش آموزان فقیر را به ترک تحصیل دائمی و ورود به بازار کار وادارد.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - کارشناس مسوول آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که خانواده 289 دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان بعد از نام نویسی به بهانه شیوع کرونا از ادامه تحصیل فرزندان‌شان ممانعت کردند.

خبرگزاری ایسنا

معاون استاندار و فرماندار تهران گفت: قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا با محوریت پیشگیری و مهار ویروس کرونا با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران و شهید بهشتی و پلیس اماکن در شهرستان تهران با جدیت اجرا می‌شود و اجرای این طرح نقش اساسی در پیشگیری از ویروس کرونا خواهد داشت.

خبرگزاری ایسنا

بخشی از بیمارستان بهشتی همدان پس از تکمیل ظرفیت بیمارستان کرونایی سینا، به بیماران کووید19 اختصاص یافت. البته در حال حاضر روند اپیدمی کرونا در استان کاهشی شده به طوریکه شاخص سرایت پذیری به زیر یک یعنی 86 صدم رسیده است. هنوز هم سهم تماس های درون خانوادگی با 56 درصد در بروز این بیماری بسیار بالاست و در زمینه بستری شاهد افزایش موارد مثبت کرونایی در سه شهرستان همدان، ملایر و کبودراهنگ هستیم...

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - محدودیت‌های ویژه کنترل شیوع کرونا در کردستان هم مانند دیگر مناطق کشور از اول آذر اجرایی شد و با مشارکت مردم و اصناف، حالا روند بیماران بستری ناشی از این ویروس در مراکز درمانی استان روبه کاهش است.

خبرگزاری مهر

در آستانه روز جهانی مقابله با ایدز برج میلاد، برج آزادی و پل طبیعت، به رنگ قرمز در آمد.