سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: رانندگان یک‌هزار و 500 خودرو با پلاک غیربومی در ابتدای حوزه استحفاظی این استان با تذکر پلیس مواجه و برگردانده شدند.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - انتشار کشتن سگ‌های بدون صاحب تیران در شبکه‌های اجتماعی از سوی مسئولان این شهر تکذیب شد و آنها گفتند مدیریت شهری این حیوانات را با بکارگیری ظرفیت‌های بخش ساماندهی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر 144 نفر مبتلا به کووید 19 در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: 2 هزار پرس غذای گرم و 50 بسته معیشتی همزمان با آغاز طرح «سردار شهید سلیمانی» بین نیازمندان زاهدان توزیع شده است.

خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - رئیس اداره تبلیغات اسلامی سلسله با اشاره به ترور شهید فخری‌زاده گفت: دشمن با این قبیل اقدامات بزدلانه به دنبال ضربه زدن به توان علمی کشور است غافل از اینکه جوانان متخصص بسیاری توسط شهدای هسته‌ای پرورش یافته‌اند.

خبرگزاری ایسنا

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره مشخص نبودن رقم قطعی «وام ازدواج» سال آینده در لایحه بودجه 1400، اظهار کرد: بارها گفته‌ایم که ما مخالف افزایش رقم وام ازدواج در جهت کمک به جوانان نیستیم اما باید دستورالعمل‌های لازم در جهت جلوگیری از سوء استفاده و آسیب‌های احتمالی افزایش رقم وام ازدواج تدوین شود و مجلس هنگام تصویب و یا افزایش مبلغ پیشنهادی برنامه و بودجه به این...

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - برداشت 600 هزار تن برنج از شالیزارهای استان، توزیع هزار تن کود ازته بین پرورش‌دهندگان ماهی و کاهش 82 درصدی روان آب رودخانه‌ها از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: میزان تردد با این ناوگان در سال جاری تا کنون نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 70 درصد کاهش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان گفت: تاکنون تعداد 7هزارو 770 خانوار با جمعیت 27 هزار و 230 نفر در قالب طرح شهید سلیمانی در این شهرستان غربالگری شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا

یک متخصص بهداشت حرفه‌ای با بیان اینکه راه انتقال کووید 19 از طریق هوا و یا انتقال هوابرد آن به تایید رسیده است؛ با تاکید بر نقش کلیدی تهویه مناسب در کاهش احتمال انتقال بیماری؛ نکاتی را در رابطه با چگونگی تهویه در محیط‌های بسته مختلف همچون ادارات، منازل، بیمارستان‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی؛ به خصوص در فصول سرد سال مطرح کرد.

خبرگزاری ایسنا

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امروز جای خالی اخلاق پزشکی در کشور حس می‌شود، و باید به این موضوع توجه ویژه شود، گفت: باید دانشجویان را با این موضوع آشنا و عجین کنیم به طوری که توجه به مؤلفه‌های اخلاق پزشکی در باور افراد نهادینه شود.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - «مادرم کرونا گرفت، حالش خوب نبود، او را به بیمارستان بردیم، بهتر شد و به خانه برگرداندیم اما دوباره حال بدی دارد، داروهایش را نمی‌خورد. دنبال یک پرستار در منزل هستیم ولی نمی‌دانیم به چه کسی اعتماد کنیم، هزینه‌ها هم بالاست و شرایط اقتصادی ما هم ضعیف».

خبرگزاری ایسنا

آزمون زبان MSRT وزارت علوم که قرار بود 14 آذر ماه جاری برگزار شود مجدد به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - آمار ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم در روزهای اخیر حکایت از کاهش چشم‌گیر تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این استان دارد که نشانگر مشارکت جدی دراین زمینه است.

خبرگزاری تسنیم

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد جوانان گفت: اگر نخواهیم لیگ را برگزار کنیم، ورزش ما به کل باید تعطیل شود و قطعا کشتی از تعطیلی مسابقات و اردوهایش لطمه ضرر می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با توجه به نحوه تهیه و فروش غذاهای بیرون بر و احتمال آلودگی ظروف بسته بندی به ویروس کرونا، باید پس از دریافت غذا، محتوای آن را درون ظرف دیگری ریخته و با ماکروفر ویروس زدایی کنیم.