سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کودکی که تا کمر در سطل زباله خم می‌شود، بوی نامطبوع و حس بد کلنجار با زباله‌ها را به جان می‌خرد تا شاید چیز بدرد بخوری پیدا کرده و سود اصلی آن را 2 دستی به پیمانکاران پسماند تقدیم کند؛ پدیده‌ای که مسوولان شهری تهران مقابله با آن را وعده داده‌اند اما همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی در حالی 9 روز را در منطقه جنوب‌شرق استان تهران سپری کرد، که ورامین، پاکدشت و قرچک از وضعیت نارنجی و پیشوا از وضعیت قرمز کرونایی برخوردار بودند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وقتی رهبر یا مقام سیاسی یک دولت قادر به حل چالش های داخلی اش نشده و با بحران کارآمدی مواجه شود، برای سرپوش گذاشتن بر خلأ های داخلی، سراغ ماجراجویی های خارجی با هدف معطوف ساختن توجهات از داخل به خارج می رود. امروز؛ ترامپ و نتانیاهو با چنین شرایط و بستری مواجه اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - طرح شهید سلیمانی با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و در گام چهارم مقابله با بیماری کووید 19 در حال اجراست و سازمان‌های مردم نهاد را پای کار مبارزه با کرونا آورده است.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، سوابق ابتلا به کرونا مسافران ناوگان مسافربری بین‌شهری از طریق سامانه سروا استعلام می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: طی هفته نخست آذر ماه با توجه به محدودیتهای جدید کرونایی به طور میانگین حدود 15 درصد ظرفیت واحدهای اقامتی فعال در این استان با حضور مسافر تکمیل شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ظرفیت تولید پتروشیمی ایران از ابتدای سال جاری با بهره‌برداری از 6 طرح پتروشیمی حدود 10 میلیون تن افزایش داشته که نقش مهمی در تحقق جهش تولید و بی‌اثر کردن تحریم‌ها دارد.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - این روزها که مردم مازندران با محدودیت‌های جدی کرونایی برای تجمع و تردد مواجه هستند، تعدادی از بازارهای سنتی یا همان بازارهای روز به عنوان پرترددترین و شلوغ ترین اماکن استان فعالیت دارند و خود را از قاعده محدودیت‌های کرونایی مستثنی کرده‌اند.

خبرگزاری مهر

مدیر انجمن جامعه ورزش و فرهنگ ایران با بیان این که الگوی ورزش کردن تغییر کرده، گفت: عدم آگاهی جامعه از سواد ورزشی یک معضل است به همین دلیل هنگام تعطیلی باشگاه‌ها مردم دچار مشکل می‌شوند.

خبرگزاری تسنیم

یاتا اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی سراسر جهان 45.8 درصد از هزینه‌های خود را در سال جاری میلادی کم کرده‌اند ولی درآمد آنها 60.9 درصد کاهش یافته است. این ضرر و زیان ادامه خواهد داشت چون انتظار نمی رود تعداد مسافران تا 2024 به سطح سال 2019 بازگردد.

خبرگزاری ایسنا

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، آزمون های پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی که به دلیل محدودیت های کرونا لغو شده بودند، اواخر آذر یا اوایل دی برگزار می شوند.

خبرگزاری ایرنا

گنبدکاووس - ایرنا - افزایش تعداد متکدیان در معابر و چهارراه‌های گنبدکاووس با وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا که هر روز نیز بر شمار مبتلایان به این بیماری افزوده می‌شود به معضل و عامل تهدید سلامت ساکنان این شهر تبدیل شده است.

خبرگزاری ایسنا

دانشگاه تنسی که بزرگ‌ترین دانشگاه ایالت تنسی آمریکا است، برای دانشجویان و پرسنل خود دریافت واکسن کرونا را لازم دانست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه آکسفورد در حال آزمایش یک داروی نقرس به عنوان درمانی برای کووید -19 هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهبودیافتگان کرونا برای همیشه از ابتلای مجدد به این بیماری مصون نیستند؛ بنابراین باید شیوه زندگی سالم را در پیش بگیرند و همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مطالبه مردم برخورد با قانون‌شکنی‌هاست و در صورت برخورد جدی و قاطع، فضای اجتماعی و مردم با برخوردها همراهی و همکاری می‌کنند.