سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - حضور کرونا در کشور ما در آستانه یک سالگی است؛ بسیاری از آیین‌های دورهمی و جشن و شادمانی خواه ناخواه شکلی دگرگونه یافته‌اند و گاه برگزارکنندگان با ابتکارهای خود و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صحنه‌های زیبایی را رقم زده‌اند.

خبرگزاری مهر

با وجود تصویب برگزاری اکثر رویدادهای تقویم 2020 اتحادیه جهانی کشتی در سال آینده میلادی، هنوز هیچ تضمینی برای اجرای این برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا وجود ندارد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 تا ابتدای آذرماه یک هزار و 413 نفر از نیروهای بهداشت و درمان استان مبتلا به این ویروس شدند.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - تست کرونای برخی از هموطنان که مثبت می شود آنقدر فشار روانی بر آنان زیاد می شود که می گویند، کرونا نکشد استرس حتما مرا از پای در آورد.

خبرگزاری ایرنا

کاشان - ایرنا - منطقه نمونه گردشگری مرنجاب واقع در شمال استان اصفهان با برخورداری از ظرفیتهای فراوان اما با برخی از مسائل و کاستی‌هایی مواجه است که در صورت برطرف شدن آنها به طور قطع به قطب گردشگری و کویرنوردی کشور تبدیل می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از کاهش سه میلیون و 281 هزار تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی این استان در سالجاری تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پرویز پورحسینی بازیگر مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون و بزرگمرد دنیای صحنه و تصویر انسانیت بود که اخلاق و ادب را همواره سرلوحه زندگی خود قرار داد و بر صحنه و در دنیای تصویر خوش درخشید در کارنامه کاری وی، همکاری با بزرگان هنر این مرزوبوم قابل مشاهده است.

خبرگزاری ایرنا

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران انتظامی در شبانه روز گذشته در بازرسی از یک دستگاه تریلی عبوری در این استان 24 تن برنج خارجی قاچاق به ارزش پنج میلیارد ریال کشف کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی گفت: پرونده ثبت ملی 35 شهر و روستا در چهارمین جلسه شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی بررسی شده و اسامی نهایی مناطقی که شرایط لازم را احراز کردند به‌زودی توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا

یک نماینده سابق مجلس گفت: به دلیل محدودیت‌ها شرایط برای مردم سخت است، اما باید درک کنند که این دوران گذرا است و تعداد کسانی که در این دوران از دست می‌روند غیر قابل جبران است.

خبرگزاری مهر

فرهنگسرای خاوران با برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و راه اندازی پویش مردمی «همیاران سلامت» به یاری کادر درمان کشور آمده است.

خبرگزاری ایرنا

ایلام - ایرنا - 20 مهر تا 20 آبان 99 یکی از بدترین ایام کرونایی در ایلام بود، در این بازه زمانی یک ماهه سایه مرگبار کرونا بر این استان سایه انداخت و تلخ ترین رویدادها را برای مردم این دیار رقم زد.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی که توسط پایگاه‌های بسیج مقاومت سپاه ناحیه مشگین‌شهر اجرا می‌شود، تاکنون بیش از 65 هزار نفر از اهالی این شهرستان در مناطق مختلف غربالگری شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه قصرشیرین گفت: 100 بسته کمک معیشتی به همت خیران و دفتر امام جمعه بین نیازمندان و افراد متضرر از بیماری کووید 19 در این شهرستان توزیع شد.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - کارشناس برنامه اچ. آی. وی (ایدز) مرکز بهداشت همدان گفت: انگ اجتماعی مبتلایان به ایدز عامل اصلی پنهان‌کاری و مراجعه دیرهنگام فرد بیمار برای دریافت مشاوره‌های بهداشتی و درمانی مورد نیاز است.

خبرگزاری ایسنا

بیماری کووید 19 با علائم مختلفی همراه است که تب و لرز، تنگی نفس، سرفه خشک و از دست دادن حس بویایی از جمله علائم شایع است، اما بنا بر تحقیقات جدید پزشکی و براساس آنچه مبتلایان اظهار می کنند، این بیماری علامت دیگری نیز دارد که افت قدرت شنوایی است.