دوشنبه 16 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز گزارش داد: به رغم تحریم‌های آمریکا ونزوئلا انتقال مستقیم محموله های نفتی خود به چین را از سر گرفته است.

خبرگزاری مهر

دانشگاه علم و صنعت در خصوص محدودیت های اعمال شده در هفته جاری، نحوه فعالیت کارکنان و حضور آنها اطلاعیه داد.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: امسال 50 میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن ویژه حمایت‌های دولت برای آسیب‌دیدگان از کرونا در این استان پرداخت شده‌است.

خبرگزاری ایسنا

با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری ایران سال 1399 در تاریخ 28 ابان لغو و به زمان دیگری موکول شد.

خبرگزاری ایسنا

چترهای نجات عظیم 115 فوتی (35 متری) که قرار است در سال 2023 مریخ نورد ساخت انگلیس موسوم به "مریخ نورد اگزومارس روزالیند فرانکلین"(Rosalind Franklin ExoMars) را بر روی سطح سیاره مریخ بنشاند اخیرا در صحرای اورگن مورد آزمایش قرار گرفت و آزمایشات نیز موفقیت آمیز بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سابق سازمان انرژی اتمی، هدف ترورهای دشمن و حذف فیزیکی دانشمندان کشورمان را ایجاد رعب و وحشت در جامعه علمی کشور توصیف کرد و یادآور شد: دشمن می‌خواست به وسیله این تروها سبب شود که دانشمندان در موضوعات هسته‌ای همکاری نکنند و متخصصان کشور وارد تحقیقات استراتژیک نشوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مشاور عالی وزیر بهداشت معتقد است: انجام آزمایش وسیع، شناسایی و ردیابی بیماران کرونایی و افراد در تماس با آنها، غربالگری و قرنطینه کردن به موقع بیماران و افراد در تماس با آنان از مهمترین مراحل قرنطینه هوشمند محسوب می‌شود که با اجرای آنها می‌توان کرونا را کنترل و مهار کرد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 901 نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که 9 نفر از آنان آمار روز گذشته است.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - مدیر داخلی مجموعه بین المللی پیست دیزین استان البرز گفت: تصمیمی برای بازگشایی این پیست گرفته نشده و بازگشایی مشروط به اعلام نظر مسوولان ستاد ملی کرونا است.

خبرگزاری ایسنا

آزمون کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری که قرار بود روز جمعه 28 آذر برگزار شود به تعویق افتاد.

خبرگزاری ایرنا

کیش - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی و پایگاه دریابانی ویژه کیش از کشف بیش از 150 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون در این جزیره خبر داد و گفت این میزان در مقایسه با سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا

یزد _ایرنا _ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر 160 بیمار کرونایی به دلیل شرایط حاد آنها در بخش مراقبت های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: 57 درصد از مصدومان حوادث رانندگی هفته گذشته این استان، مرتبط با موتورسیکلت‌سواران بوده است.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد موارد مثبت بستری در بیمارستان‌های این استان رو به کاهش بوده و صبح امروز شنبه این آمار به 707 تن تقلیل یافته است.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌اکنون مقاومت میکروبی به مهم‌ترین چالش‌های سازمان جهانی بهداشت و سایر سازمان‌های متولی سلامت در دنیا تبدیل شده، در همین ارتباط مبارزه با این پدیده مسئولیت همگانی است.