چهارشنبه 11 مهر 1403

تاکید بر تحول‌گرایی و حل مشکلات اقتصادی، محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های فارس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید بر تحول‌گرایی و حل مشکلات اقتصادی، محور خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های فارس

شیراز - ایرنا - ائمه جمعه شهرستان‌های استان فارس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته (شانزدهم خرداد 99) بر مسائلی از جمله تحقق تحول‌گرایی و تحول‌خواهی مد نظر رهبر معظم انقلاب و حل مسائل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی تاکید کردند.

امام جمعه رستم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، با بیان اینکه باید در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشیم، گفت: برخی در صحنه سیاسی نقش داشتند اما در صحنه اقتصادی خود را باختند و برخی هم در هر 2 صحنه توانستند خودشان را حفظ کنند اما در صحنه ولایتمداری و فرهنگی فریفته دنیا شدند، آنها فریفته جاه، مال و مقام شدند و رهبری را تنها گذاشتند که این امر باعث خسارت‌های زیادی به ایران اسلامی و مسلمانان شد. حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی افزود: امروز تحول در مسائل اقتصادی، خواست رهبر معظم انقلاب است یعنی اقتصاد بدون نفت و خام فروشی و برای تحقق این امر باید اعتماد به نفس داشته باشیم و خیال نکنیم که غربی‌ها حرفی برای گفتن دارند و حرف اول و آخر را خودشان می‌زنند، باید توجه داشته باشیم که به برکت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ما همه چیز داریم و نباید خودمان را دست کم بگیریم.

امام جمعه رستم همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال حضرت امام (ره) بیان کرد: رهبری با سخنرانی بصیرت افزایشان، زاویه‌ای دیگر از شخصیت امام راحل را برای ما روشن کردند و آن همانا تحول‌گرایی و تحول‌خواهی در عرصه‌های مختلف بود. حسینی ادامه داد: شرط تحول، نترسیدن از دشمن است، امروز آمریکا هم در خارج از مرزهای خود و هم درون کشورش در مخمصه افتاده است، آمریکایی که می‌خواست از طریق تحریم اقتصادی ما را بشکند، امروز جلوی چشمانش، نفتکش‌های ایران وارد حیاط خلوتش می‌شوند. وی اضافه کرد: همچنین در درون آمریکا هم مشاهده می‌کنیم که به سبب کشتن یک سیاه پوست، ترامپ دچار انزوا شده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، افول در عرصه‌های مختلف آمریکا آغاز شده است.

حسینی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: در مساله محیط زیست با مشکلات زیادی رو به رو هستیم، در بسیاری از موارد مشاهده می‌کنیم که گروه‌ها و افراد زیادی داعیه‌دار و پرچمدار گفتمان محیط زیست هستند که چندان با معارف اسلامی آشنایی ندارند و با توجه به این امر گروه‌های جهادی، انقلابی و هیات‌های مذهبی باید بیشتر در این زمینه کار بکنند. وی ادامه داد: همچنین این شهرستان برای مقابله با آتش‌سوزی‌هایی که در این منطقه رخ می‌دهد، امکانات کافی در اختیار ندارد و باید مسوولان امر برای این مساله چاره‌اندیشی کنند.

امام جمعه رستم از شرایط محل خاکسپاری شهدای گمنام این منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: باید نسبت به همه شهدا مخصوصا شهدای گمنام اهتمام ویژه داشته باشیم و همانگونه که مشاهده می‌کنیم بسیاری از شهرهایی که شهدا به ویژه شهدای گمنام در آن خاکسپاری شده‌اند، مسوولان نسبت به آن توجه خاص دارند و گنبد و بارگاه برای آنان ساخته شده است.

وی افزود: متاسفانه در شهر مصیری مرکز شهرستان رستم با وجود اینکه پنج سال از خاکسپاری شماری از شهدای گمنام در این شهر سپری می‌شود اما کمترین لطفی در حق آنها نشده است که از مسوولان ذی‌ربط انتظار داریم به این موضوع رسیدگی کنند. شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در فاصله 175 کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

نمایندگان مجلس برای برداشتن موانع فراروی تولید تلاش کنند 

امام جمعه بیضا هم در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، با گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال امام (ره) و شهدای پانزدهم خرداد سال 42 گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، صداقت و اخلاص شهدا و حرکت در مسیر آنان بود. حجت‌الاسلام مراد درویشی افزود: صدور انقلاب اسلامی یکی از باورهای ارزشمند امام راحل بود که این مهم در حال محقق شدن است. وی، همچنین از نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی خواست، برای حل مشکلات اقتصادی مردم و برداشتن موانع فراروی تولید در سالی که به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، تلاش همه جانبه داشته باشند.

شهرستان بیضا در 61 کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.

آمریکا، شکست سنگینی از جبهه مقاومت خورده است

امام جمعه کوه چنار نیز در خطبه‌های نماز جمعه امروز (شانزدهم خرداد 99) با محکومیت جنایات نژادپرستانه آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، آمریکا رو به افول است، آنها 200 سال است که خود را کدخدا و ابرقدرت می‌دانند اما همانگونه که در قرآن ذکر شده، عاقبت ظالمان، زوال و نابودی است. حجت‌الاسلام حسین انصاری ادامه داد: امروز کشور آمریکا در مخمصه گرفتار شده است، آنها شکست سنگینی در منطقه در مقابل جبهه مقاومت و در صدر آن ایران اسلامی خورده‌اند. وی افزود: امروز در گام دوم انقلاب و بعد از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ایران اسلامی تبدیل به یک کشور خط شکن شده و دنیا مشاهده می‌کند که چگونه ایران، آمریکا را به چالش کشیده است. انصاری بیان کرد: در بعد داخلی مردم آمریکا از شرایط حقوق بشر این کشور نیز نگرانند و چنانچه مشاهده شد، چهار پلیس با زجرکش کردن یک مرد سیاه پوست او را به بدترین شکل خفه کردند، مگر بین سفید و یا سیاه بودن چهره تفاوتی وجود دارد، ملاک انسانیت و تقواست نه رنگین پوست بودن. امام جمعه کوه چنار اظهار داشت: مردم آمریکا از دولتمردان خود ناراضی هستند، اگر چهره آمریکا را بدون نقاب ببینیم، همین ماهیت اصلی آمریکاست و به فضل الهی رو به افول بودن این کشور قطعی است.

شهرستان کوه چنار در 129 کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

امام (ره) همواره بر ظلم ستیزی تاکید داشتند

امام جمعه زرقان نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد 42، بیان داشت: امام (ره) با هدایت و رهبری انقلاب اسلامی، توانست جایگاه ویژه‌ای در بین آزادیخواهان جهان پیدا کند زیرا او فقط برای رضای خدا قیام کرد و منافع شخصی در این مسیر نداشت.

حجت‌الاسلام محمد هادی ربانی شیرازی افزود: امام راحل همواره بیان می‌کردند، ما به کسی ظلم نمی‌کنیم اما مقابل ظالم می‌ایستیم واین یک اصل مهم است که مردم آزادیخواه جهان باید به آن رویکرد درستی داشته باشند. امام جمعه زرقان، همچنین قیام پانزدهم خرداد سال 42 را برخاسته از انگیزه مذهبی و ملی علیه استبداد داخلی و استعمار خارجی قلمداد کرد که برای حفظ حریم مرجعیت و روحانیت انجام شد. ربانی شیرازی در بخش دیگری از خطبه‌ها در مورد اعتراضات در آمریکا گفت: در این کشور 41میلیون بیکار وجود دارد و مردم قادر به پرداخت اجاره بهای خود نیستند اما رییس جمهور ابله و ناتوان اداره کشور را رها کرده به یک ایالت دیگر رفته و گلف بازی می‌کند، بعد از بازی هم به داخل ویلا رفته و فیلم سینمایی تماشا می‌کند و مردم معترض را اراذل و اوباش خطاب می‌کند و دستور می‌دهد با سلاح گرم به مردم حمله کنند.

شهرستان زرقان در 25 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

به مطالبات منطقه داریون شیراز توجه شود

امام جمعه شهر داریون از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: داریون، یک منطقه ی محروم است، اما گویی ناف این منطقه را به ناف کلانشهر شیراز بسته اند و از این جهت حق مردم این منطقه ضایع می‌شود و ساکنان آن انتظار دارند به مطالبات آنان نیز توجه شود. حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد اضافه کرد: ما از مسوولان به ویژه نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که برای ارتقای این منطقه به بخش مستقل اقدام کنند. وی، در قسمت دیگری از خطبه‌ها به جایگاه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: امام خمینی (ره) ملت ایران را به اوج عزت و اقتدار رساند و رهبر معظم انقلاب، این عزت و اقتدار را تا کنون حفظ کرده اند و اینکه دشمن امروز جرئت ندارد به ما نزدیک شود، تنها علتش عزت و اقتداری است که از رهبری داریم. حمیدی‌نژاد ادامه داد: نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی نیز وظیفه دارند با اقتدار و عزت، این راه روشن را مقتدرانه دنبال کنند. داریون در 36 کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*